pEnGikOt

Sunday, May 29, 2011

Anak BANGSA or anak BANGSAT? (part 2)

Ok, sambung semula post semalam (http://kamudankami.blogspot.com/2011/05/anak-bangsa-or-anak-bangsat-part-1.html)


Aku pun balik la setelah cikgu tu kata macam tu kat aku. Habis tu, tak kan aku nak pergi jahanam kan sekolah dia pulak kan.(walau pun dalam hati aku mahu berbuat demikian~)boyemo

Sebenarnya tujuan aku satu je. Aku cuma harap sangat-sangat yang pihak sekolah tu boleh beri kerjasama dalam mengurangkan vandalisme ni. Ye la, kan sekolah la tempat budak-budak ni paling banyak meluangkan masa berbanding dengan ibu atau bapa diorang kan.

So, bila aku pergi sekolah tu dan cerita apa masalah aku nie, dengan harapan, pihak sekolah sekurang-kurang nya boleh la beri kerjasama dengan berkata demikian
"baik lah, kami akan nasihat kan pelajar-pelajar ini semasa perhimpunan pagi" whitebuddyemoticon


Tapi.... HARAM tak de!

Korang pikir ea, kalau lah aku buat report polis dan budak-budak tu kena tangkap, tak ke nama sekolah dia buruk dan rekod budak tu pun buruk. Tak kan la baru sekolah menengah dah ada rekod polis. Mesti payah nak further study atau kerja. Cikgu tu tak pikir ke ha??? Dia ingat kalau dah masuk kes polis ni boleh buat main-main ke? whitebuddyemoticon


Pikir la anak bangsa sama. Jangan nak kata lah engkau tu busy dengan hal-hal kat sekolah. PERGI MAMPUS! Patot la tak ramai budak sekolah tu dapat keputusan bagus untuk PMR dan SPM, rupa nya cikgu dia macam tu. Sangat tak profesional dan bagi aku, dia tak layak pegang jawatan HEM!


Dan sekarang baru aku faham kenapa lah anak bangsa kita ni ramai yang buat pelik-pelik kat sekolah.....


Malas nak ulas panjang, kita semua pun dah besar dan dah cukup umur. Pandai-pandai la pikir ye.



Sekian (ENDING)

0 SAY WHAT??!!!!: