pEnGikOt

Saturday, May 28, 2011

Anak BANGSA or anak BANGSAT? (part 1)

Lama jugak dah tak update blog ni. Maklum la, aku baru balik dari bercuti selama 9 HARI hoke! hehehe :) So, far... ermmm... sangat OK. Ingat nak cuti lama lagi, tapi busy la dengan projek kampung WiFi dan segalam macam mak datuk ICT punya kelas~ =___="


Dan macam biasa, korang tahu kan yang aku kerja dengan CBC Serendah(Google kalau tak tahu), dan kerja aku yang mencabar minda ini, amat memerlukan kesabarang yang tinggi~ boyemo


Serius beb! Kalau korang tak sabar, alamatnya sebulan je lah korang kerja dekat sini, pastu bungkus balik kampung sebab orang kampung ini merusuh depan CBC korang!


Ini yang aku nak cerita sikit pasal KETIDAKPUAS HATI-an aku terhadap salah sebuah pusat pendidikan di sini! (faham2 sendiri lah ye) boylineemoticon


Kes nya macam nie. Baru-baru ni, aku adalah pergi ke sekolah dengan sebab PELAJAR sekolah tu guna kemudahan kat CBC aku, dan buat VANDALISME! Memang hangin la aku kan kalau dah pintu jamban sampai 4 kali kau nak kena repair dalam sebulan! .

Lepas tu dengan hati yang panas nya, pagi tu aku pergi la sekolah tu! Dan bila aku sampai, aku pergi naik pejabat dan cakap le dengan kerani depan pintu kaunter tu yang aku nak jumpa Pengetua atau HEM untuk melaporkan kejadian vandalisme dekat CBC aku yang budak-budak sekolah dia buat. Pastu kerani tu cakap, Pengetua tak ada, yang ada HEM je. Aku pun pasrah je, dan kata tak apa lah, aku tunggu. Dan kerani tu pun pergi la cari HEM tu kat mana-mana entah, dan aku tunggu dalam bilik pelawat~

Aku tunggu.......... tunggu.......... dan terus menunggu.......


Dan kerani tu datang balik dan kata HEM dia pergi b.fast kat kantin. Tak apa lah, aku tunggu lagi.... tunggu.... tunggu..... tunggu.....(30 minit berlalu~)


Hati dah makin panas, aku angkat kaki nak berambus, tapi.... HEM dia masuk pulak! Aku pun terus pergi jumpa dan cerita pasal masalah nie.....

Dan jawapan dia "kamu pergi lah report polis. Sekolah tak masuk campur kalau benda berlaku di luar sekolah." Aku yang memang dah hangin, "ermm, tak apa la cikgu. Terima kasih" dan terus berambus! boylineemoticon




Ok. TAMAT! Kalau korang nak judging, leh tinggal kan komen di bawah. Kalau nak baca je, tak nak komen apa-apa pun boleh jugak.



Sekian.

0 SAY WHAT??!!!!: