pEnGikOt

Sunday, May 15, 2011

Budak-budak~

Budak-budak zaman sekarang ni bagi aku memang SANGAT 100x lain daripada yang dulu. Alaa..korang pun mesti perasan jugak kan? Bukan apa, kalau korang tengok budak-budak zaman sekarang, memang korang akan kata dalam hati korang " Kalau adik aku, dah lama aku boh penampaq!". Betul tak? Mesti pernah kan?


Bagi aku, jangan lah kita salah kan 100% didikan ibu bapa, tapi kita jugak perlu melihat keadaan sekeliling dan dengan siapa yang diorang bercampur gaul. Kawan-kawan juga memainkan peranan penting dalam pembentukan seseorang itu. Dan ada lagi yang teruk, dia salah kan kemajuan dan kecanggihan teknologi sekarang. What daaa xxxxxxxx.......


Ishh.... teknologi tak bersalah, tapi manusia yang salah guna kan teknologi itu yang salah~ (tiru ayat bos aku). Dan budak-budak zaman sekarang bukan boleh kena tegur, silap hari bulan jadi gaduh kan. Pernah tak jadi kat korang macam ni?


Entah la, macam mana kita nak harap kan pemimpin Malaysia yang berwibawa dengan keadaan remaja macam sekarang ni. Tapi itu la, kita perlu juga pandang pada bahagian yang bagus. Ada jugak remaja yang baik-baik.


p/s: motif post ni adalah sebab motor aku mngu lpas kna pancit dgan bdak form 3 depan mata aku!

0 SAY WHAT??!!!!: