pEnGikOt

Tuesday, January 25, 2011

'Anak Zaman iT'


Bulan Januari dah nak habis. Kerja macam tu jugak. Jumaat ni CNY kan? So, cuti la... heheheJustify Full

Xde plan apa pun untuk CNY ni, nak bercuti? ermm...xkot sebab one of my BFF kawin. Lagipun sabtu aku keje.



Ehh,rileks. Aku bukan nak tulis pasal plan aku nak p kenduri kahwin nanti, tapi masalah budak2 zaman sekarang. Bukan apa, aku kan keje dalam bidang IT, so banyak la aku tengok budak2 salah guna kelebihan intenet ni. Salah satu nya tadi. Masa aku masuk ofis ada la budak ni bukak lagu pe ntah. Agak rancak la lagu dia. Aku pun biar la...dan sesekali aku jeling2 gak tengok. Pastu lama ak perhati, baru aku perasan dia tengok salah satu klip video artis mana ntah. Orang putih la kira nya. Dan kalau sebut video klip orang putih korang pun dah dapat bayang kan apa dia punya ciri2 utama dalam video tu kan? Bukan apa, masalahnya budak tu baru 10 tahun dan tengok benda2 macam tu. Xsyok la kan.... dan budak tu plak macam biasa je tengok2 benda camni.


Tu la dia budak zaman sekarang. Macam2 diorang belajar dari internet. Walaupun baru 10 tahun, tapi dah pandai tengok benda2 'the thing we dont speak of''.... Owhhhh~ Mereka dewasa sebelum usia nya.




Agak2 masa hadapan macam mana la kan? Lagi advance budak2 dia kot.... Bukan la aku kata xbagus budak2 zaman sekarang celik iT, cuma.... ia perlu pemantauan dari parents(thats my point!).






p/s: saya bangga saya bukan duduk di bandar besar!

0 SAY WHAT??!!!!: