pEnGikOt

Monday, April 18, 2011

Sang suami~

Uishh... dah berhabuk blog aku ni..uhukk uhukk(sound effect bunyi batuk~)boyemo


Post kali ni, aku tuju kan kepada kaum Adam. Bukan apa, sebab perkara ni selalu orang lelaki yang buat. whitebuddyemoticon (aku pun lelaki jugak!).


Kes nya macam ni. Malam tadi pergi keluar makan. Lepas tu, di sebab kan yum malas nak jalan jauh, so kiotrang decide nak makan dekat dengan kawasan rumah dia je. Ingat nak makan tepi UiTM, tapi aku ni jenis tak suka sangat makan dengan geng-geng budak U ni. Kitorang pun lajak ke depan. Dan sampai la di satu kedai mapley ni. Aku pun perasan la kedai macam penuh dengan mat-mat motor . Bukan aku tak suka, tapi most of them kalau lepak ramai-ramai, mesti kecoh. Dah la tu, ada lawan bola pulak malam tadi. . Tak ingat pulak aku pasukan mana yang lawan(aku tak minat tengok bola, nak main boleh la). Dan nak tak nak, terpaksa lah aku makan jugak kat situ. So, nak di pendekkan cerita. Kitorang order makanan, sambil sembang-sembang.Dan masa tengah makan tu, aku sempat jugak melihat keadaan sekeliling(ayat nak skema~).


Aku perasan ada satu pasangan husband and wife ni, pastu siap bawak anak sorang lagi....
Sang suami = muka excited tengok bolaboyemo
Sang isteri = muka bosan dan pasrah(senyum bila sang suami dia pandang)littlegirlemoticon

Sang anak = boylineemoticon (sumpah muka bosan!)



So,ini la pesan aku kat kaum bapa di luar sana.Tak kira la anda minat apa sekali pun, cuma.... tolong la faham jugak perasaan orang anak bini anda. Dah tengah malam, kenapa la di bawak nye keluar.... Ok la, mungkin ada yang cakap 'kami nak kongsi hobi kami dengan orang yang tersayang", atau "suka ati aku la, bukan aku bawak bini hang pun!" boyemo. Ok, itu hak anda. Tapi kan lebih elok kira nya kalau pukul 12.35 pagi itu anda sedang duduk di rumah dan buat apa yang patut! Lebih bagus kalau anda sembahyang sunat dan doa mintak Tuhan selamatkan keluarga kamu dunia akhirat. boylineemoticon Kot ye pun minat tengok bola, jangan la angkut 'bala tentera' anda sekali. Kesian aku kat diorang...ishh ishhh boyemo


Dan masa aku dah habis makan dan bayar dalam pukul 12.40 macam tu, aku tengok family tu still duduk kat situ lagi. Dalam hati aku "kalau la kita ni memahami hati orang lain~"


Renung-renung kan sampai termenung~


0 SAY WHAT??!!!!: