pEnGikOt

Saturday, February 18, 2012

Enough is Enough

Korang penah tak rasa masa kapel dulu atau skang di mana satu perasaan yang korang rasa “enough is enough”. Aku tak tau macam mana nak terangkan perasaan ni tapi sepanjang 5 tahun aku bersama dengan si xxx ni. Sekarang aku baru rasa benda ni. Aku rasa biasa je kalau tak sms atau call dia 2 3 hari. Dan secara jujurnya..aku memang tak ada orang lain. Aku masih sayang kat dia. Tapi aku perasan sejak dia balik dari out station 2 minggu lepas…cara dia layan aku dan bila kami bergaduh,mesti ada je ayat dia yang menyakitkan hati aku dan ada satu sms yang dia marah aku tu sampai buat aku menitik air mata. Ini la pertama kali aku menangis bila gaduh dengan dia dalam sms.
 
Kadang-kadang pasal dia lambat balas sms.atau dia tak boleh keluar dengan aku. atau dia tak ada sms aku sepanjang hari.atau aku ajak keluar dia tak boleh. Semua tu bagi aku hal remeh.dan aku tak tahu macam mana aku boleh gaduh dengan dia pasal benda-benda macam tu. Aku rasa macam nak buat –kau hal kau, aku hal aku- Tapi aku tak boleh.aku sayang kat dia.dan aku tak nak la pasal ‘Hujan Sehari,, Hilang Panas Setahun’. 5 tahun aku jaga dan baiki hubungan ni,tak kan pasal benda kecik aku nak putuskan?



 Tapi sampai bila aku mampu bersabar lagi?


Ya Allah.kuatkan hati aku dan jika ini penghujung hubungan ini. Kau ikhlas-kan lah hat aku menerima semua ini. Amin……


Ok.semua.jangan panic dan jangan timbulkan spekulasi atau kontroversi.ni bukan aku ye..ini adalah luahan perasaan kawan aku pada aku. Hermmm.bukan aku nak bagtau satu dunia yang dia tengah gaduh dengan kapel dia..tapi aku nak korang tahu..kalau ada salah sorang dari pembaca blog ni yang mengalami situasi sama.tak de la korang rasa korang keseorangan kan....
Pada aku..dari korang simpan dalam hati dan fikir segala benda mak nenek mengarot.ada baiknya korang pegi jumpa kapel korang tu dan terus terang dengan dia.bagitau dia apa yang korang rasa. Owhh.sebelum tu. Penggunaan bahasa adalah penting ye…jangan korang provoke kapel korang tu dengan bahasa2 yang kasar atau ayat yg mnyentuh sensitivity kapel korang tu. Pastu kalau dia still tak ada prubahan dan korang nmpak jalan kluar adalah PUTUS, then..redha je la. Mungkin ini yg trbaik untuk korang berdua. Jujurlah pada hati sendiri..sebab benda yang paling menyakitkan dalam dunia ni adalah MENIPU HATI SENDIRI.

0 SAY WHAT??!!!!: