pEnGikOt

Sunday, August 18, 2013

Dari kurus ke berisi. (Raya Edition)

Selamat Hari Raya semua! mintak maap la dari hjung rmbut ke hjung kuku kaki kalau ada salah silap selama ni ye..kita reset balik..jadi 0 0 ye (kosong kosong owhhh owhhh – tetiber hadek najwa latip masuk).

Nyway..ni nak heboh kan dulu siap2.. bulan 12 ni one and only big sis nak get married! Yezza! KAWEN uolsss! HADO? – jemput semua datang ye.. 8 Disember nanti :)


Soo..ak sebagai future pengepit + pengapit dia..kena jaga dan pasang badan dari skang.. ye la.dulu bulan posa turun 3 kg.. aku ni dah la berat 45kg je.. asyik turun je..tingal tulang kot lama2.. Sooo.dengan ada rzeki yang lebih..aku mula membeli susu weight gain..

Brand GNC je nok.. sebenarnya aku nak beli Appeton.tapi bila tgok review kat itenet yang tak berapa nak memberangsangkan..dan ada plak 3 kwan aku yang dah beli and tak dapat pape result..sooo.aku pun cancel nak beli.

Now..dgan GNC ni.. Alhamdulillah..ada lah nmpak prubahan..dari kurus kering,,nmpak la aku ni berisi sket..syukur sangat2..ni ha pic susu yang aku beli tu.. harga dalam RM 120++ (harga ahli). Kalau bukan ahli  - harga dia dalam RM 150++.


So far.untuk mula2..aku minum ikut cara yang dia syorkan dan takde campur apa2..tapi lepas botol kedua..aku minum sehari sekali..dan aku campur dgan susu kotak biasa tu.. kira mcam satu scoop susu GNC..aku campur dgan setengah cawan(cawan tau..bukan jag air) susu kotak(tak kisah jenama Dutch Lady ke hape..yang penting susu) + 500ml air sejuk. Guna air sejuk ye kawan2..jangan guna air panas..rosak susu tu punya protein dan sgala mcam kebaikan dia nanti. Lepas dah campur semua tu..sila goncang/shake. Kalau feeling malas..korang masukkan je dalam blender..tekan suis..tadaaaa! SIAP! (AWAS..susu mungkin terkocak smpai terpercik keluar jika guna blender – bagi yang kurang mahir..goncang je sendiri)


Satu botol yang pertama tu..aku guna dalam semingu setengah la.. untuk botol kedua ni..semalam baru aku beli dan minum..nanti aku hapdet kat blog ni berapa lama leh tahan.

Dan bila sebut badan ni..takkan dalaman je kita jaga kan..luaran pun harus kena jaga,..jadi..ak beli satu set mandian dari Body Shop. Natural beauty sangatttt~ 



Bukan apa..aku ni kalau kakak aku tak kawen ke atau ada majlis besar2..takde makna aku nak menjaga sangat ..biasa2 sudeyhhhh. Tapi sebab ada majlis besar dan kakak aku plak tunggal perempuan dalam family..sooo.majlis dia lah mak aku buat paling meriah dan besar…aku pun apa salahnya tumpang kemeriahan majlis tu kan..untung2 aku punya giliran plak pasni.. cewahhhhh~

Maap la ye aku takde apa nak cerita pasal hari raya aku..sebab aku raya pertama dan kedua sibuk beraya dengan abang aku kat key elll…raya ketiga baru balik kampung.. Alaaaa.balik kampung pun..macam biasa lah..meriah nye..ada sedara mara..beraya sana sini.. takdan nak snap gambar ke hape sbab bizi melayan sedara ~ huhuhuhu

0 SAY WHAT??!!!!: