pEnGikOt

Saturday, December 24, 2011

Kayak? try me!

Korang penduduk Shah Alam..penah tak berkayak? Harus ada yang xpenah kan…*xde smgat ksukanan la korg!

Ok,xpe la korang xpenah..meh aku cter pasal ak bekayak dengan yum. Best nyehhh! Seyes best! Tapi tu la..lenguh sket tangan tu sebab kena kayuh kan…

Citer nye camnie…aku Isnin tu mmang bosan dan xtau nak bwt pe…so,ak call yum ajak lepak..dan kebetulan dia free.aku pun trun la Shah Alam… lepas je sampai sana, kitorang lepak kat U8 Mall*mall baru dan xrmai org.SUKE! Kat situ agak best la dan nama pun baru bukak..so,xde apa sangat la dan kitorang pegi situ sebab nak makan dan tengok wayang je…

Habis tengok wayang,kitorang pegi lepak kat area tasik Shah Alam dan kedai ikan S7..pegi tengok2 anak  ikan yang kitorang nak bela,…tapi disebabkan dia ada petndingan silat..so,kitorang decide nak beli anak ikan tu lepas dia habis pertandingan… Lepas da jalan2 kat kdai ikan tu…kitorang pun jalan2 kat tasik tu untuk kecergasan kata nya…*pkai jeans utk bsenam? Meroyan kot yum nie…

Pastu cmner ntah yum nampak ada orang berkayak kat tasik tu dan dia ajak aku join…aku memang la tersangat rajin malas nak berkayak segala nie… tapi kang xikut.dia membebel  3 hari 3 malam..so.ikut kan aje…

Kitorang pusing satu tasik tu smata2 nak pegi kat tempat kayak tu…lenguh kaki jangan cakap la kan… dan smpai je kat tempat kayak tu, yum la yang bayar smua dan uruskan smua *aku mesken.xda duit.pliz pcaya!... tak mahal mana pun, 10 ringgit je untuk sejam berkayak… dan lepas tu bermula lah kisah2 kayak yang ntah pape tu….*ko hengat sejam tu kejap ke? SANGAT lama okhay!

Pakai life jacket – kayak diberi – duduk dalam kayak – org tu bagi pendayung – mula berdayung menuju ke tengah tasik.


Biasala kan..insan lemah mcam aku ni mana la larat nak kayuh lama2…mula2 je excited nak dayung..lpas tu letak pndayung atas kayak dan suh yum je dayung… ak plak menikmati pmndangan tasik Shah Alam tu dn begambar sana sini *sambil tiup2 kuku….

Tapi seyes best dan menarik sangat! Mula2 rsau gak la sebab takut kayak terbalik..ye la.dalam poket smua ada..enpon dan dompet..dah kitorang kluar brdua..nak tingal barang kat sape kan? tapi xpe..jangan rsau..dengan kepakaran dan kecanggihan tknologi yang aku ada*sngat xde kna mngena dgan kayak. Aku dan yum bjaya bawak kayak tu dgan selamat..hahahah 

Dia pulun kayuh kayak tu smpai ke hujung tasik dan lalu smua tmpat yg ada kat tgah2 tasik tu*ala2 pulau kecil giteww… aku dayung kejap2 je…dan nak dijadikan cerita..masa tgah sedap romantik2 atas kayak..leh plak ujan…


Potong stim betul~ tapi nak bwt cmner kan…aku dan yum pun dayung balik ke pelabuhan*imagine tgah bwak kapal perang. dan masa nak dayung ke port tu…aku pnya gelak jgan cakp la.. ak rasa mcam lawak plak tgah berkayak,ujan dan wlupun xlebat..basah jgak la baju dan sluar..hehehe :D

Tapi apa pun..wlupun cter aku ni mcam lame dan xbest..aktiviti berkayak ini sangat best dan ssuai untuk dibuat sbgai aktviti kluarga di hjung minggu..*giteww. Dari korang habis duit kat wayang atau theme park ntah pape tu,.bawak je anak2 ikan atau couple/skandal korang ke tasik shah alam nie,.. berkayak ni aktiviti sihat tau untuk badan..peluh pun keluar…. X giteww kak temah?


 masa ni baru mula2 tgah bkayak. soo..ak harus snap sana sni kan..hehehe *abaikan muka yum di blakang tu


ni masa ujan..tgah dayung ke port.. xnmpak air ujan? tu tnda enpon ak mahal *ko mampu?

p/s: pic xbnyak sebab aku cuak naik kayak yang bergoyang dan sempit tu…aishhh~

0 SAY WHAT??!!!!: