pEnGikOt

Thursday, December 22, 2011

Kronologi while I've been hospitalized~

12 December  2011
11.00 pm – badan mula rasa keras dan kejang. Seleuruh anggota badan tak boleh gerak.juz ingat I called my brother before all goes blank :(

13 December 2011
12.30 am – ambulan datang dan bawak ke Hospital Selayang.sampai kat hospital masuk wad zon kuning dan  psang ECG, tiub kencing(plizz jgan byangkan~) dan scan satu bdan….
6.30 am – kena tahan wad. Setelah semalaman di scan dan di amik darah *sakit nyehhh~
12.30 pm – my mom and dad dtang….tpi disebab kan puasa.soo..xleh makan apa2… 
3.00 pm – pegi scan jantung*motif?. Lepas tu kna itvew dgan dktor and the good news is rasanya boleh kuar esok dah. YES!
4.30 pm – kawan2(PJK,jiran tetangga, kawan2 adik aku), saudara dan my parents datang melawat. Dpat makan bubur mekdi my aunt beli kan J
7.00 pm  - smua balik kecuali my mom, dad and Qayyum(my BFF)
8.00 pm – my mom and dad balik, but Qayyum  stay hospital.dia beli kan KFC(ayam dan kentang)
10.00 pm – Qayyum balik lepas bu tido….

14 December 2011
1.00 am – 6.00 am -  cant had a good sleep whole night. Its really stressed me out. Luckily, ada abg polis ni teman kan..many thanks to him <3
6.00 am – 8.00 am – dapat bfast.tapi xmakan pun sebab badan still lemah untuk begerak… so, dapt gerakkan tangan dan kaki sikit2 supaya xlenguh dan kebas.
8.30 am – tukar katil ke wad sebelah… btambah semak sehhhh! Arghhh..mcam2 org pelik aku tgok!
9.30 am -  pegi scan apa ntah (xingat~)…  seyes annoying! Menganggu tido aku je!
10.30 am – Qayyum datang bawak bfast. Thank Allah! Aku memang da kebulur tahap gaban nie! Dia bwak bubur mekdi(again??) dan air milo 2 kotak…tapi dia bagi aku mnum satu kotak sebab dia xnak gula dalam darah naik… cisss!
11.00 am –  tengok makin rmai staff nurse dari kolej mana ntah dan doctor pun rmai dtang utk buat prektikal or apa2 je…  aku sibuk bsembang dgan Qayyum. Pastu ada nurse datang nak cabut tiub kencing… Once again…Thanks Allah sebab tangan aku da kuat dan aku boleh cabut sendiri… hehehehe :D
1.00 pm – mak datang bwak bubur(homemade) dan aku xleh makan sebab baru kena cucuk ubat dgan doctor..soo.ak tido dan xsedar sape yang datang…
2.00 pm – Qayyum pegi jalan2 sementara nak tunggu aku bangun dan pelawat2 yang lain smua pun balik….
4.00 pm – bangun dan perut rasa lapar gler… Qayyum datang dan suap kan bubur… habis 2 mangkuk aku makan 
5.00 – 7.00 pm – kwan2 my parents, kak liza,kak ita, mira dan nadid datang melawat…. Tapi xdapat layan dorg sangat sebab kepala pening dgan ubat doctor 
8.00 – 10.00 pm – sembang2 dgan abg polis tu lagi dan dia tpaksa balik sebab banduan yang dia jaga                                                            tu discaj wad malam nie… dan Qayyum still menjadi peneman setia aku… 
11.00 pm – Qayyum balik dan aku sambung tido…….

14 disember 2011
4.30 am – aku tukar wad…naik ke tgkat 10 plak…
7.00 am – ada staff nurse datang dan kemas kan katil…pastu bfast dia hantar….
9.00 am  - doctor datang dan buat check-up… dia kata hari ni aku boleh kluar! YES!!!
10.00 am – aku dah boleh mula jalan dan aku excersised dan bjalan ke ruang menunggu(jauh nyehhh!)
12.00 pm – Qayyum datang dan xlama camtu my parents datang. Siap2 nak check out dan bayar bil smua.
4.00 pm – aku dah boleh kluar hospital dan dapat one week MC

gambar ni adalah last day aku kat spital...bfore this dia cucuk kat tangan kanan dan dia tampal pakai cotton sticker je....


 xtau buah ni dari sape,..tapi many thanks kat dia... sbnarnya banyak agi buah2 dan apa ntah yang kawan2 bawak,..tapi xsempat candid :)


ini muka aku masa last day...lagi brapa jam je nak kluar.bagi sape yang ada tengok pic aku kat sini, tu adalah pic masa hari kedua kat spital....


 ini adalah peneman setia aku di hospital...sgala makan pakai aku dia yang jaga... many THANKS to him and Allah je leh balas jasa kamu dear... xoxo *wktu ni dia xsihat sbab 3 hari duk jaga aku kat spital. 



ini adalah wad terakhir aku sbelum kluar... ok gak la dan private sket dari wad sblum ney.




 p/s: sbnar nya ada bnyak kisah2 spanjang aku kat spital..but, malas nak tulis dalam nie... kalau aku rajin aku update lain ye. For those yang melawat aku, bawak buah tangan, bagi sumbangan atau apa sahaja...aku ucapkan TERIMA KASIH banyak2... Tuhan je leh balas jasa korang semua... Dan sekarang aku dah makin sihat dan bahagia. Esok aku dah mula masuk keje dan aku sentiasa doakan yang terbaik untuk kita di dunia dan akhirat. Amin :)

0 SAY WHAT??!!!!: