pEnGikOt

Sunday, January 22, 2012

Benda baru di i-City

Salam. Lama dah tak hapdet blog nie kan...ada je yang tertunggu-tunggu *matilaa perasan glamer~


Hehehe... ni cuti tahun baru Cina.nampaknya ada yang cuti lama. Aku? hermm..cuti 4 hari je.dari Isnin- Khamis :) Syukur la..ada gak cuti. Ok..tak nak sembang pasal cuti.aku nak sembang pasal i-City *ada gak bunyi -ti kat blkang dia~

Hari tu aku bawak mak aku pergi makan mee ketam kat Shah Alam. As usual,pemandu aku harus la yum kan? hehehe. Yang nak dijadikan cerita skarang selain dari mee kari ketam yang sedap maveles tu, adalah kat i-City skang dah bnyak bnda leh main dan menarik. Contohnya adalah ada benda yang ala2 roda besar dan kita boleh naik. benda tu lebih kurang macam EOM (Eyes of Malaysia). Sangat seram dan tinggi nyehh... kecut segala2 tau masa kita da kat puncak, dan kita tengok bwah... fuhhh! Pastu ada macam rel keretapi yang dia leh pusing satu i-City park tu..dan kedai2 pun makin banyak dah bukak. Aku pegi hari Selasa malam.dan orang agak ramai. So, faham2 la kalau korang pegi masa hujung minggu atau cuti umum kan :) 

Ok lah..macam biasa.aku malas nak tulis panjang2..korang tengok la pic aku makan mee ketam + jalan2 kat i-city ye. Enjoyyyy!

juz nak tunjuk yang banyak lampu kat i-City ni da rosak. Hope ada pihak leh baiki dan xbiar kelam macam tu :)

inilah benda yang kami naik tu. tinggi dan besar tau....

ini kaunter tiket. seorang RM 5.00 je...

perlu beratur sebelum naik. sabar ye cik temah~

ni adalah gaya bila nak naik. korang kena naik cepat sebab benda ni sentiasa begerak *xlaju pun

satu koc ni boleh naik 4 orang. tapi klau korang datang dgan kapel..korang leh je naik 2 org macam ak dgan yum *kami bukan kapel ok

mamat ni gayat! hahaha!!! *aku pun gayat gak sbnarnya.tpi saja buat cool~

view dari atas..sangat tinggi okhay. xsesuai utk orang yang takot benda tinggi~ l

ni adalah masa aku kat bhgian pling atas. soo.kete yang besar leh nmpak kecik..korg imagine la camner tinggi bnda tu ye :)

ni masa dah turun..sini pun korang kena turun dgan hati2 sbab bnda ni sntiasa gerak~

sooo.kalau korang nak pegi sini..boleh je.. Dekat dengan UiTM Shah Alam dan benda ni pun kat seksyen 7. 

Parking bayar RM 10.00 (kereta) dan motor bayar RM 4.00

Barang2 dalam tu xde la mahal mana.. harga biasa la ikut pasaran..dan banyak benda2 menarik korang boleh masuk macam taman ular ke.rumah salji ke.. tapi semua tu aku xmasuk sebab kami juz pegi nak jalan2 dan bajet pun xde *aku bwak satu family nyehhh




0 SAY WHAT??!!!!: