pEnGikOt

Thursday, December 13, 2012

Kenyataan itu pahit. (pt.2)

sambungan dari Kenyataan itu pahit.(pt.1) 

**sila baca post INI sbelum baca smbungan spaya takde prejudis mahupun kudis.. :P
Pepagi sabtu tu dalam kul 6 pagi aku dengar ada org ketuk pintu bilik aku macam nak robohhhh.


Aku bukak pintu tngok mid ada depan pintu suh bangun smayang subuh.. perghh! bapak awal dia bangun wehh.. aku kat umah bangun kul 6 stgah je..tu pun selalu je bangun dekat2 nak kul 7.hahahah 



Aku pun dah alang2 bangun..siap2 semayang dan ingat leh sambung tido..tapi HAMPA sbab aku jenis ssah nak tido balik lepas bangun... dan masa aku bangun tu.nak keluar bilik.aku teringat si kwan baik aku yang tak balik dari malam tadi tu.. aku pun feeling2 nak kejutkan dia semayang subuh sama. Aku pun bukak pintu bilik dia..aikkk.takde orang.. aishhhh.tak balik ke mamat ni..ke dia da pindah umah lain? Tetiber nak konfius...

Takpe la dalam atey aku..biar aku p joging dlu dan ntah2 balik nanti dia dah ada kat umah kan?

Balik dari joging tu..aku lepak makan..dan terus balik. 

Masa nak balik ke bilik aku tu..aku lalu depan bilik kawan baik aku ni..aku bukak pintu  
bilik dia lagi..masih takde jugak... aishh.pelik dah aku ni...

Takpe la..aku diam je..aku baring2 dan online kejap..sejukkan badan dan mandi. Habis je mandi.masa tgah duduk kat ruang tamu.aku tnya kwan aku ni lagi skali.

Beb..dari aku datang smpai skang..takde pun aku jumpa wan lagi?

Haaa.ye ke? aku ingat ko da jumpa dia? hahahaha

Ko penah baca sejarah pasal kwan serumah mati tertelan tv?

Hahaha..rilek ar.. ko ni.dah la.benda da lepas jangan dikenang. terima je kenyataan.

Arghh.takde takde.aku nak jumpa dia gak! Bapak lama wehh aku tak jumpa dia dan kau.

........ (pandang aku dengan muka kesian) - Alaaa.dah la bukk..trima la kenyataan.dia dah 'takde' untuk ko.. ko truskan je la hidup ye. Kita ada agama buk.. ko redha je dengan takdir Allah ni.. setiap pertemuan ada perpisahan.dan kau kena percaya..kalau ko ada takdir untuk bersama, mesti ko ada takdir untuk berpisah.

Aku masa ni da tergamam dan tak tau nak cakap apa. aku pandang je keluar dan memang aku tak malu nak ngaku yang ada la bergenang air mata tu. Dan masa ni jugak la aku dah dapat tangkap nape aku datang ke tempat ni jauh2 dan apa tujuan aku datang.

Aku nak pastikan yang dia memang dah 'takde' untuk aku..dia dah 'takde' dalam hidup aku. Dan aku mmang dah dapat jwapan. Aku mcam sedar yang aku ni rupanya dtang dengan harapan palsu dan masa ni bukan patah seribu mcam lagu akak Shila kita tu dah..hati aku dan perasaan aku dah patah berjuta juta lemon... 


Dan aku amik masa dalam sejam gak la trmenung tambah adegan sedu sedan semua tu. Then aku dengar kwan aku tu cakap:

Buk.aku rasa ko patut balik la..tak berbaloi ko duk sni dan aku tak rasa ko nak jwapan lagi. Aku bukan nak halau.tapi aku rasa lebih baik mcam ni je... but kalau ko nak stay.aku tak kisah pun.

Takpe la..lepas zohor kita p amik tiket.aku balik KL hari ni gak..

Sori buk.aku takde niat nak halau..tapi aku rasa ko akan lebih rasa lega klau jauh dari sini.

Thanks mid..aku pun rasa lebih baik aku pegi dari sni..dan aku mintak maap la susahkan ko.

No hal ar..kwan2 kan...

Aku bangun.kemas beg dan terus trun ke parking. 

Ko betul ke buk nak balik? 

Betul la mid..takde mende untuk aku stay lama lagi dah.

Alaaa.aku ni bukan mende ar untuk ko stay kan?

Bukan mcam tu..aku tak rasa aku kuat untuk stay lama2 kat sni. kalau ko rasa nak lepak dan rindu aku..trun je KL..aku catch up ko...


Dalam tengah hari tu..mid dan aku pegi cari makan..dan lepas makan terus ke stesen bas. Nasib agak baik la sebab tiket aku tu sejam je lagi...

Si mid ni gigih nak tngu aku smpai aku naik bas..tapi aku suh dia balik. Sebab sudah2 la aku susahkan dia 2 hari yg lepas..tak sangup nak makan budi lagi rasanya.

Masa tengah tngu bas tu..aku trmenung dan fikir mende pe pun aku tak tau. Perasaan bercampur gaul dan agak blurr sikit. Masa naik bas plak..aku masih blurr dan siap pesan kat abang drebar tu supaya kejutkan aku turun kalau dah sampai KL. 


Sooo.begitulah ceritanya. Ada la jalan cerita yang aku tak tulis kat sni sbab tak nak obvious sangat yang aku ni psiko..kah3! Dan ada jugak jalan crita aku ubah sikit spaya takde pihak yg terlibat dalam ni berasa sangat.

Now.bila fikir2 balik.. aku dapat satu pengajaran selama aku berkawan dengan kwan aku yang da tak wujud tu - Jangan terlalu mengejar apa yang dihadapan sehingga terlupa apa yang ada di sisi.




4 SAY WHAT??!!!!:

norA said...

bu... aku kompius.. tapi aku pun sedih gak dgn kesakitan bu..

Unknown said...

errr..pe yg nora konfius... uwaaa uwaaaa... xsgka ada kwan2 bca post ni.ingatkan org luar je..hahaha.. *tetiber malu*

norA said...

kalu bu tak kisah.... dia g mana bu?

Unknown said...

dia dah naik ke "atas" T__T