pEnGikOt

Wednesday, December 12, 2012

Aku bukan jenis 'kaki label'



Sundelsss sangat kan ayat chat tu?

Bagi yang tak faham maksud chat tu..ni adalah terjemahan dia dalam bahasa pasar:
“Ko ni gay ke? Kalau ko gay, gua tak nak kawan dengan lu.”

Bagi aku la kan…seyes aku takde masalah dengan sebarang jenis manusia. Dan aku tak faham nape ada lagi orang mcam ni wujud.

Kalau aku tuan FB tu..da lama kena ceramah agama dgan aku. Mmang tak lah aku nak cakap baik2. Ni bukan isu akhlak ye aku nak ketengahkan..tapi isu PERIBADI!

Ok mcam ni la aku nak tanya korang smua. Sape2 yang YAKIN sangat Nabi Muhammad s.a.w akan terima korang sebagai umat dia dan beri syafaat di padang masyar nanti?

Ada tak? Kalau ada meh contact aku dan bagitau macam mana korang tau.dan kongsi skali cara2  yang korang tau dan amalan yang korg buat untuk sebegitu pasti tentang hal tu.

Soo.isu dia kat sini..si hamba Allah tu tak patot judge mental sangat pasal LGBT ni. sebab kalau ko straight sejati pun..belum tentu nabi ngaku ko umat dia. Tak yah nak feeling ko tu macam mulia sangat dan penuh kesucian sampai takde dosa dan LGBT tu penuh dosa dan hina sangat.

Kamon la..ko yakin ke kalau dia LGBT dia terus men bontot? Kompom ke dia mati sok terus terjun neraka dan nabi tolak dia sebagai umat? Dan ko plak yang konon2 straight sejati akan terus masuk syurga dan nabi kompom sayang ketat2 dan ngaku umat dia?

Sini ye aku bagitau..itu hak dia nak jadi apa pun..dan sebagai MASYARAKAT atau kawan orang LGBT tu..korang ada HAK dalam hidup dia..tapi hak sebagai pemberi nasihat dan semangat supaya dia berubah dan kembali ke norma kehidupan yang telah ditetapkan.

Bukan nye ko terus terjah FB dia dan hntar chat hanjj mcam tu! Ko hntar chat macam tu kan..seolah2 LGBT ni hina sangat..jijik sangat. Ok fine,terpulang pada ko nak pndang dorang mcam mana pun..tapi ko yakin ke LGBT dan bukan LGBT ni pandang mulia dan suka kat ko? Ko yakin ke dalam semua kawan ko tu suka dan sayang ko ketat2 serta sanjung ko mcam ko ni penyelamat dunia?

mcam mana kalau salah sorang dari ahli keluarga ko adalah LGBT?

adakah ko akan terus buang dan hina dia? Ko akan terus anggap dia tak wujud dan abaikan dia?

Dan ada jugak ‘SESETENGAH’ dari kita yang suka buat lawak menghina LGBT ni. aku mintak sangat2 korang STOP benda lawak menghina tu. Bukan semua kwan korang yg dalam beratus2 or maybe korang fofulerrr ada kwan beribu itu semuanya NORMAL!

Tak.tak.tak dan tak ye tuan2 dan puan2… soo.dari korang buat joke pasal LGBT ni dan mula sentap menyentap kawan2 korang..sila hentikan..korang tak nak kan kalau orang lain buat joke benda yang PALING SENSITIF dalam hidup korang?

Contoh macam mak kau mati kena langgar masa lintas beli barang dapur..pastu kwan kau yang kau tak rapat dan kenal gitu2 sahaja dan dia jugak tak tau kisah mak kau mati kena langgar tetiber buat lawak pasal orang pmpuan tua mati kena langgar masa  lintas jalan. Siap bwt muka badut dan gelak macam nak mati lepas bwt scene tu. Mesti kau akan kata kawan kau tu sangat tak berperikemanusiaan dan kejam, muka buruk mcam shrek, serta kau akan rasa mcam nak bagi kawan kau tu jurus siku dan lutut secara kombo….paling tidak pun ko akan carut kawan ko tu luar dalam pastu ko akan membenci dia spanjang hayat ko…kannnnn? itu baru satu contoh..ada yang nak aku bagi contoh lain?

Sudah bukk sudahhhhhh..! aku tak sangup nak dengar contoh2 ko yang menyayat hati tuuu….

Jadi..takde alasan untuk kita semua judge mental pasal LGBT ni. Kalau ko tak suka.cuba ‘kembali’ kan mana2 orang LGBT ni kembali ke pangkal jalan. Dan kalau ko rasa jijik dan hina sangat org LGBT ni..ko muhasabah diri tu. Ko tak pernah buat dosa ke? Kau ke yang mnentukan taraf amal seseorang tu? So..jadilah sebahagian daripada medium perubahan. Ubah mind set tu dan usahakan agar org LGBT ni kembali normal. Bagi aku.takde sapa nak hidup mcam LGBT tu.hanya dorang je faham perasaan dorang sendiri.





p/s: FAKTA – kebanyakan LGBT ni adalah dari golongan PROFESIONAL..soo.renung2 la bos sbelah korang tu kannnn…ehhhhh!
p/s 2: kepada reader non-muslim, you all boleh get more info pasal Nabi dan syafaat tu pada rakan muslim anda. Saya tak gigih nak terangkan kat sini..hahahha
p/s 3: aku bukan pnyokong LGBT, ini adalah pndapat peribadi sahaja


0 SAY WHAT??!!!!: