pEnGikOt

Saturday, December 8, 2012

Kenyataan itu pahit (pt.1)

Salam korang...perghhh! lama tak hapdet blog ni.. 

Bukan tak nak hapdet.busy la aku nya punn... minggu lepas g kursus 4 hari - balik dari kursus masuk keje.

Pastu sbuk dengan adik aku yg baru balik cuti sem. nak jenjalan katanya...

Haaa.ni baru free..tu pun tak free sangat.sebab ada lagi 4 series tv aku tak habis donlod..gitewwww

Ok la.dari membebel tak tentu hala kan..meh aku nak crita sikit pasal kes aku baru ni masa p kursus.

Dalam kursus tu..ada 3 negeri yang bergabung tau. Utara - Tengah - Selatan.

Peserta pun tak ramai sangat..ada la dalam 70 orang. Soo.mcam2 manusia la boleh kita tengok dan umpat. *opsss*

Dan macam biasala kan..perempuan la pserta paling ramai. But its okhay..mak tak terjejas pun tau.mak tau..mak lagi DIVA dari diorang smua.. *ko mampu nak konfiden mcam aku?*

Ok..nak dipendekkan cerita..ada la sorang hamba Allah ni. Nak kata kenal lama tu.tak la jugak..nak kata kenal masa trening tu..ermm..tak jugak.sebab aku kenal dia dari sebelum trening lagi.

Ko ni bu..smua tak jugak..bila nye nak betul jugak?

Emo ko ni nyahhh...period ke?

Erkkkk! -__-"

Abaikan macam mana aku kenal dia dan bila aku kenal dia ye. yang aku nak story mori ni adalah..perwatakan dia.. sejibik mcam bekas kawan aku. No need to mention bekas kwan aku yg mana, but I do miss him so much. Errrmmm.aku dengan bekas kwan aku ni mmang rapat sangat2 la..but one day..dia 'pergi'. Sedih? 

Masa dia 'pergi' tu aku tak sedih langsung..sebab apa? Sebab aku fikir.dia da janji dengan aku yang kitorang akan berkawan till Jannah (seyes tau aku ada bwt janji mcam ni). Then tetiber dia 'pergi' kan.. Aku pun mula rasa marah, kecewa, bengang dan smua la yang negatiff.

Aku langsung tak amik tau pasal dia wktu aku dengan dia 'berpisah' tu. Bukan sebab apa..aku takleh terima orng yang paling aku percaya dan rapat leh buat aku macam tu. Dia mungkir janji beb!

Aku marah..diam kan diri dan mula fikir macam2 dan ntah muncul dari mana...aku rasa mcam segala kenangan baik buruk aku dengan dia mcam muncul depan aku dan aku enjoy giler tengok.

Ayooo..psiko nye ko ni buk... serammm okhay!

Kalau aku psiko.orang petama aku bunuh ko la.. boleyy?

Errr.kbaiiii!

Aku amik masa jugak la nak realize yang dia sebenarnya dah 'takde' untuk aku marah.gelak.nages dan kutuk sama2. Sebab stiap kali aku ingat kat dia..aku still harap dia masih 'ada' kat sana dan tnggu ak melepak dan begosip dengan dia. Sampai satu hari tu..aku ada cuti lebih dan aku pun pergi sana (tempat dirahsiakan)

Masa aku pergi tu..aku tak tau la apa ada dalam otak aku ni..aku juz terfikir yang dia masih ada kat sana dan akan tngu aku kat stesen bas bila aku sampai (dengan otak serabut,tak gigih aku nak drve sorang2.bahaya okhay)

Dan masa aku nak pegi tu pun..aku deal dengan kwan dia. Nama kawan dia Hamid (bukan nama sebenar), tapi aku pangil mid je. Aku cakap.aku nak pegi sana dan nak jalan2. Then kwan dia pun kata okhay je, datang la. *berani ko nak rejek DIVA mcam aku?*. Dengan kwan dia ni.aku takde la rapat mcam aku rapat dengan kwan aku yang dah 'takde' tu..rapat..tapi kurang sikit la.

Sampai sana je.tengah pagi gak la..aku rasa masa tu..sejam or dua jam sebelum subuh. Mid amik aku.. then aku kata tak mau terus balik umah.nak p makan sebab kebulur (wlaupun hakikatnya otak kata tidooo la bukk...tidoo laaaa).

Aku dgan mid lepak fast food jerr..sebab mana ada kedai makan bukak pepagi buta kan? Pegi mamak? Pe kelassssssss *sambil libas2 rambut*

Balik dari makan tu je..kitorang pun balik umah...sampai je kat kawasan parking tu..aku pun feeling la lebey sket.. aku trun kete pelan2..dan tgok keadaan skeliling. takde yang brubah. 

Kuarkan beg dan angkut siap naik umah.. dan sampai je kat satu bilik tu,..aku tengok pintu tertutup. Bilik tu kwan baik aku tu dduk. Dan aku pandang je pintu bilik tu... rasa mcam nak ketuk.tapi kang ada yang makan penyapu..so.aku terus lajak ke bilik belakang..dan letak beg situ, siap2 untuk tido.

Ntah kul brapa aku tak tau..subuh memang harapan la nak buat. Aku dengar ada org kejutkan aku. Kawan ak yg amik aku tdi rupanya. Dia bangunkan aku sebab dia kata dia nak pegi keje dan ada bfast atas dapur. Aku pun tak tau aku kata apa.aku cuma angguk dan sambung tido balik. 

Sedar2 je dah dekat pukul 10 setengah. Dan ak kuar bilik. Masa lalu kat depan pintu bilik kwan baik aku tu..aku nmpak pintu tertutup.tapi tak pasti la ada tuan dia ke tidak..aku pasrah je. Aku pulas tombol pintu dan pintunya plak tak berkunci..aku pun bukak pintu tu. Nampak bilik tu kemas.dan agak kosong sikit. Dalam otak aku fikir..maybe kwan baik aku ni pegi keje jugak kot.

Petang tu mid balik keje..then aku harus la bwt muka manis kan..sebab dia bwak balik makanan skali..hahahah.

Lpas dia duk tukar baju pe smua..dan duk makan skali dgan aku...aku pun mula bukak mulut tanya. 

Mana kwan kita lagi sorang tu?

....... (kwan aku tu senyum tak ikhlas)

Amboiii.len macam snyum ko...

Ko ni buk..ko datang sni nak jmpa aku ke dia?

Alaaa.korang kan serumah..aku nak jumpa korang berdua la. 

Owhh.dah la.ko makan cepat.lepas magrib kita kuar lepak dan tgok wayang...

Wehhh.takkan kita nak tinggalkan si mamat sorg tu?

Takpe.nanti dia pandai2 la ikut kita.

Dan lepas je magrib tu..aku pun bersiap nak kuar dengan mid...aku masih duk tngu kwan aku yg aku rindu tu balik keje.untung2 dpat lepak sama2 kan... Tapi tngu punya tngu.dan aku rasa.habis la satu surah Yassin aku baca.dia tak balik gak.

Mid da siap2 tngu depan pintu nak kuar..aku mlas nak tngu lagi..aku pun kuar berdua je dgan mid....kitorang pun mcam takde mende sangat nak buat..juz cari tmpat makan..jalan2..beli jajan skit2. Pastu kitorang pun siap2 nak balik. Aku try call kwan aku yg lagi sorang tu..tak dpat..enpon mati kot..

Malam tu..sambil tngok citer Merlin kalau tak silap aku..aku duk tngu je kwan baik aku tu balik. Sembang2 dgan mid..makan jajan..dan dah lewat malam rasanya..aku rasa dalam kul 12 lebih. Sebab aku tak tengok jam.tapi aku perasan kat tv3 ada brita english. 

Mid. wan(bkan nama sbenar) tak balik ke?

Ko ni.tanya dia je..rileks ar..dia tak ilang kemana pun.

Bebb..tgah malam da kot. Keje mende smpai tak ingat balik umah.aku call pun tak dapat.

Alaaa.takde mende ar..ko tido la.takyah tunggu...

Takde takde..aku nak tunggu gak..

Tunggu la.esok aku nak gi joging kat denai.ko nak ikut bangun awal ea..klau tak aku tinggal.

Aku ikut je la..joging tak kot.sebab aku rasa cukup dah saiz aku skang ni.hahahah

Bersambung...

Susah aku nak describe mcam mana perasaan aku skang ni.. Da lama bnda ni berlalu..cuma aku perlukan masa untuk trima bnda ni. Dan aku sambung crita ni nanti ye bila aku dah rasa ok sikit.. 

Bawah ni ada sikit pic aku masa kursus hari tu... menarik tau kursus aku tu.ada game dan ceramah (takde la bosan sangat kan)


























0 SAY WHAT??!!!!: