pEnGikOt

Monday, December 24, 2012

Kenapa

Salam isnin semua. Wahh.lama tak hapdet blog ni..aishhh.
Biasalah.hjung2 tahun kan..banyak keje nak buat..
Ni aku nak tnya pada orang yang slalu kurang percaya kat aku…

23102012350
saja budak gumuks ni suh aku promo dia dalam blogss...eyyy. UNsenonoh betul tido.hahaha
Kenapa korang tak percaya dan pelik bila aku kata aku ni:

1) tak ingat dan tak tahu nama sesetengah jenis kuih (rasanya kebanyakan jenis kuih)
Siap ada yang tnya lagi- dulu duk ovesi ea?
Wahhh..tidak nyah,..tidakkkkk (sambil  jari gerak ke kiri dan kanan depan muka).
Aku dari lahir smpai skang duk Malaysia je..takde makna nya aku nak duk ovesi. Aku tak tau nama kuih sebab ye lah.kalau korang pegi kedai.ada tak korang cakap kat mak cik jual kuih tu..
mak cik.nak kuih karipap ni satu.kuih donut satu, tepung pelita satu.
takde kan? mesti korang kata “mak cik..kuih ni satu..kuih tu satu dan kuih hijau ni satu” (sambil tgan tnjuk2 kuih) – tak pun korang juz amik sndri je kuih yang korang nak dan letak dlam plastik.
SIMPLE kan? Soo.aku pun mcam korang..dan mmang dari dlu smpai skang aku juz pilih atau amik je mana kuih yang aku nak, pastu bayar dan balik.tak gigih la aku nak sebut nama kuih satu2….

2) aku ada je pakai barang bundle.
Ni lagi satu..ada la sesetngah kawan aku ni minat bundle dan bila kuar sama2..msti dorang msuk kdai bundle dan suh aku pegi mana2 dlu.dorang mcam tak pcaya aku pkai jugak barang bundle ni..elooo elooo.aku pun ada je okhay barang bundle.tapi sluar la..baju takde lagi la sbab smpai skang ak takde jumpa baju yg berkenan. hari ni aku pegi keje pkai suar bundle je.. 5 henget je adik ak beli (rasanya la kot)
Elooo.pada sape yang tak tau tu.barang bundle ada yang lagi mahal tau dari barang ori..ada kwan aku amik.baju bundle ntah corak pape dan pelik.rege dkat nak 200.. **fittaaaammmmmmm
3) aku makan je kat warung tepi jalan dan mamak

ni pun slalu jadi isu.klau lepak dgan kwan2.bila bab nak makan..smua suh aku pilih tempat sebab kononnya dorang tak nak kecikkan atey aku klau bwak ak makan warung. Thanks ribu2 lemon la atas keperihatinan korang tu..
aishhh.korang ingat aku ni tak makan ke kdai2 warung tu. Bebbbb.dlu msa aku duk Perlis.aku makn tau kat warung2 tepi jalan dan mamak(ehh.perlis ada mamak ke?).
korang jangan pandang enteng kat aku…haaaaaa

4) aku ada slipar jepun
Haaa,.yang ni paling aku takleh trima kalau ada orang pelik.tapi ada je tau…
siap bwt muka kagum dan kata –“wahhh.buk,tak sangka aku ko ada slipar jepun 5 henget”
nak je aku tanya “yang ko ni baru kluar dari gua mana?”. Oiii.ko hengat aku ni anak Bill Gates ke takde selipar jepun? Jangan la pelik sangat perangai tu..aku ada je benda2 yang korang ada tu..seyesssss

5) aku tak reti main Playstation dan Wii
ni seyes beb aku memang tak reti.dari dlu smpai skang aku mmang takde main benda2 ni…dlu ada je adik ak beli menatang ni.tapi haram tak sentuh langsung aku. waktu dia main.aku tengok je la..klau join main pun game yang senang2.mcam game tembak2 yang mmerlukan aku tekan satu button.
tapi kalau ko nak aku main game yang kejar bola ke,..cari pembunuh bersiri ke.mmang tobat tak tau.



See..aku ni takde la pelik sangat sampai korang nak pk pelik pasal aku..aku mcam korang je.. pape pun..post ni takde niat nak perli or bangga diri.ye.mungkin ada yang kenal aku dengan cara idup lama aku dlu..tapi ak nak bagitau..aku tak berubah, aku cuma ‘membesar’.

0 SAY WHAT??!!!!: