pEnGikOt

Thursday, July 28, 2011

Kisah ke Bukit Bintang Pt.1

                                                 
2 hari lepas aku ke Bukit Bintang. Bukan buat apa pun, just nak jumpa kawan yang datang dari jauh. So,aku pun bertolak dari rumah ke stesen Komuter Rawang naik moto. Ye la, bukan apa, nanti kalau ak balik, senang la, xpayah nak tukar2 train. *mood mlas nak nek trun tangga :p


Tapi aku nak tulis post kali ni, bukan pasal aku p Bukit Bintang, tapi ada la 2 3 kisah. So, leh baca kisah nye kat bwah ea: *tnjuk ke bawah nie


Kisah 1: Aku sampai je kat stesen KL Sentral, otak terus BLUR! Uikk, aku nak naik apa nie ke Bukit Bintang. Aku rasa ada je train pegi sana, tapi train apa? Aku pun wat pandai baca directory board kat tepi tu *feeling2 aku ni tourist la... erkkk! Aku pun cari la kot2 dia ada tulis cara2 nak ke Bukit Bintang or pape information yang aku boleh guna untuk ke sana ke. tapi... NON HADO! Isshh, aku da mula rasa macam fed up. Aku pun pergi la ke kaunter pertanyaan, dan tanya orang jaga tu mcam mana nak ke Bukit Bintang *awek kaunter tu sgt cun okhay! Dan dia pun bagi tau la cara2 nya... sambil senyum... sweet!!! lalala :p


Aku pun terus ikut direction yang dia bagi tu. Owhh, ya. FYI, aku ni memang sangat jarang naik public trnsport nie. Selalu kalau ak ke mana2, msti dengan 'QQ' atau dengan member. Tapi ni sebab aku pegi sorang2 harus sangat la gelabah kan.... Dan aku pun tahu je nak p Bukit Bintang ni kalau drive sendiri *dengan bantuan abang GPS ofcoz, tapi masalah nya aku xsuka stuck dalam traffic jamed. Nt msti aku moody dan xbest je rasa. Ok, sambung cter,.... aku pun berjalan la pegi mencari Monorail untuk ke BB, dan aku pusing2, cari xde jugak. Aku carik sign board Monorail, pun xde jugak. Uikk...tdi rsa nya awek kaunter tu mcam cakap p nek monorail, masalah nya,sign board monorail pun aku xnmpak.... xpe xpe...cool cool~ Mungkin ak je yang xperasan kot.... Aku jalan lagi, pndang atas, pndang bwah... xde jugak sign board monorail. Aishhh, xkan awek tu kencing aku kot? No no no, xmgkin. Ak pun tanya la guard yang bediri kat tepi pntu kuar tu... dan dia kata dengan selamber nye "adik kena jalan ke Brickfields amik monorail, nanti lpas pntu ni adik belok kiri dan trun bwah, pastu belok kiri lagi.' *pitam 5 kali!


Mak datuk, jalan ke Brickfields kata nya! Jauh kot! I mean, utk orang yang sangat jarang bersenam macam aku nie, benda tu sangat jauh hoke! Dalam 10 minit jugak berjalan. Uishh, ak da mula rasa mcam nak balik je amik kereta. Xhingin ak jalan jauh2 kat sini. Dah la panas. Tapi aku pikir, alang2 dah sampai, terus kan je la. Aku pun ikut la drection pak guard tu.... dan aku trun2 je tangga KL Sentral tu... tengok jalan nak ke Monorail sangat la TAK ELOK! Sbab ada cnstruction along the side walk, and habuk dan asap knderaan make it more worst! *koma terus aku!


Ishh, sabar je lah... dan aku pun ikut la jalan tu dengan hati yang amat tidak ikhlas. Dan nasib baik masa sampai dekat stesen Monorail tu, xramai orang dan senang nak beli tiket. Dan dalam orang yang tnggu train pun xramai..mgkin sbab weekdays kot kan. Dan dalam xsmpai 10 minit, train pun sampai. Yeayyyy!


Bersambung.......

0 SAY WHAT??!!!!: