pEnGikOt

Saturday, July 16, 2011

*TULISAN BIRU*

hampir kesemua korang korang korang nie ada FB kan? atau dalam tulisan penuh nya Facebook(ada gak sebut muka buku).

Dan korang jugak..mesti dah tahu yang dlam FB tu kita boleh komen status atau apa2 je kat page orang lain mengguna kan tulisan biru.

Pada aku, xsalah nak menngunakan tulisan biru ke, warna warni ke apa. Tapi kadang2,tulisan biru tu ayat dia mcam xsesuai

dengan ssuatu perkara tu. Dan apa yang lebih menyakit kan hati, tulisan biru tu ayat dia amat amat amat menyakitkan hati.

Korang kena faham la perasaan orang lain kan sebelum nak tulis atau komen ssuatu. Kang orang lain baca, kawan korang tu jgak malu*klau korang tlis yg bkan2 la

tapi, kalau kawan korang jenis xkisah, xpe la. Ini jenis yang cepat tacing, kan da payah. Korang jugak dapat dosa sebab menyakitkan hati orang.


Ak nampak, kebanyakan tulisan biru yang ada kat dalam FB tu, lebih banyak menyakit kan hati daripada lawak. dan ak nasihat kan korang, xyah la guna ea tulisan biru. wat sakit hati mmber je kan....


Pape pun, terpulang kat korang mcam mana nak mengguna kan tknologi yang ada. Jangan salah kan tknologi, tapi salah kan mnusia yang salah mengguna kan nya...



p/s: matiiii laa nakkkk kalau hari2 idup nak tacing!

2 SAY WHAT??!!!!: