pEnGikOt

Saturday, September 4, 2010

::Luqman dan Warden::

Hepi Saturday morning smua! Hari ni aku EXCITED sangat2 sebab Luqman nak balik! hehehe...rindu kat dia sbab da 2 minggu dia xbalik. So, walaupun hari ni aku kerja, tapi aku tetap nak excited jugak!

Pagi2 aku masuk opis da rasa macam xbersemangat. Bukan apa, sebab semalam manager aku da masuk gaji nya, pastu aku pun ingat gaji aku da masuk, rupanya belum. Keciwa suda! Pastu aku pun tanya la si encik HR ak, rupanya dia belum dapat no akaun aku. Aduhh, kalau xsilap aku, aku da sms dia no akaun aku selepas 3 hari au bukak akaun! Rupanya dia kata xada. Bengang gler! Kot ye pun aku xbagi, sms la atau call suh bagi, ni x, snyap je. Pasal benda lain pandai plak kol. Kang kata lebih2 kang dia baca blog aku, hermm jenuh nak menjawab!

Xpe la, benda da jadi. So, kena tunggu next week je la nampaknya. So, tanda protes aku xdapat gaji, aku pakai serba hitam untuk 3 hari ni! BERMULA hari ni! herrmmm!!!!


Semalam kawan adik aku ada datang rumah. Dia tumpang tidur 3 malam kat sini. Dia tumpang sebab tiket bas dia da habis. Yang aku heran bin bengangnya, dia duk asrama. Pastu si pengurus asrama dia leh buat LAWAK BODO dengan suruh budak ni beli tiket masing2. Masalahnya budak2 ni nak beli tiket tu naik apa? Jauh kot KL dengan asrama diorang. Pergi balik skola pun naik bas asrama, habis tu bila masa plak diorang nak keluar ke KL sana beli tiket bas. Jalan ke stesen bas pun belum tentu diorang tau. Da la skang ni smua kena naik bas kat Bkit. Jalil., pjalanan dekat nak 2 jam dari umah aku dan asrama diorang. Tapi kawan adik aku ni nasib baik sebab dia duk Kedah, so bahagian Utara leh naik kat Jalan Duta. xde la jauh sangat dengan asrama dia dan umah aku. Ksian betul budak2 ni dapat pengurus asrama yang macam bangang! Kecik2 xnak mampus, da tua menyusahkan orang! Aku dulu masa duk asrama pun , sebelum kenal apa itu Stesen Bas Kangar, urusan beli tiket balik kampung smua warden yang buat.Terima Kasih Abang On, Jasamu Ku Kenang! Ni kan plak budak2 skola yang nak turun KL setahun skali pun susah. Tau je la duk asrama yang pengurus/ warden dia bekas warden PENJARA. Mau xjadi macam penjara asrama diorang tu! Makan la ko duit haram! Orang suh buat keje, bukannya melepak dalam asrama tu SI TUA BODOH!


Hari ni aku nak keluar berbuka makan dengan kawan2 kolej dulu. Memang CONFIRM la pegi sebab ada pemandu.hehehe.... Alaa,pemandu pun sampai Rawang je dia hantar,pastu kena naik train ke KL. Xpe la, senang jugak kan aku sikit dari nak tunggu train depan rumah yang sejam skali. Tapi...(ada tapi jgak...) hari ni rasanya macam kerja luar, so kalau kerja luar xyah la ak guna khidmat pemandu. Leh terus grak ke KL camni. yes yes!!!! Papepun tunggu dan lihat je la keadaan macam mana. Daaaa..xoxo


0 SAY WHAT??!!!!: