pEnGikOt

Friday, September 24, 2010

Kalau da nama -KAWAN-

Salam Jumaat semua. Biasala kan kalau da hari Jumaat, smua akan mula planning nak buat apa on this weekend. Kalau tanya ak, for sure la aku kena kerja. Hermm, nak wat camne kan, da ‘weekend’ aku Rabu dan Khamis je.


Nampaknya bulan 9 da nak tutup tirai, sama jugak dengan bulan Syawal. Mesti ada yang da habis puasa 6 kan? Aku? Ermmm….belum lagi.hehehe Bukan apa, aku nak buat, tapi coz of demam seminggu yang aku alami masa raya, aku turun 5 kg. Maybe for some of you, xbanyak, tapi bagi aku yang berat hanya 45 kg, kalau da turun 5 kg maunya xnampak macam tulang bergerak. Ramai gak member yang tegur, even my mother pun tegur. Yang xboleh blah nya bila Qayyum tegur jeans yang aku pakai jeans pinjam ke sebab nampak macam besar dan labuh. Uishh, habaq lok sket naa…xmen la nak pnjam jeans orang..beli guna duit sendiri kot…. Levis lagi…. Mana diorang xperasan kalau da muka aku nampak tulang pipi dan seluar da nampak macam seluar pinjam. Xpe xpe, aku pun da mula susun aku punya diet untuk naikkan berat badan aku balik. Harap kali nil eh naik sampai 5o kg plak kan….


Tamat pasal diet or kurus topic,kang ada plak yang nak pinjam badan aku untuk fashion show kan…maklumla saiz ‘0’…hehehe(perasan suda).


Rabu lepas adik aku ada KOKO, alaa aktiviti sukan kat skola tu…. Heran kan? aku ingat da habis aktiviti sukan2 ni bila hujung tahun, rupanya ada lagi. Atau…adik aku yang tipu aku? Hermmm..leh jadi jugak kan? Da la aktiviti koko dia yang hanya 3 jam tu, aku terpaksa bagi 10 henget. Banyak kot! Dulu kalau aku ada kelas tambahan pun, mak aku bagi 2 henget je duit x-tra. Ahhh, biar la dia, bukan leh bawak masuk kubur pun kan duit ni….


Dan masa dia nak p koko tu, dia tanya ak pasal seluar track aku. Aku tanya la mana seluar dia yang 5 helai mak aku beli masa bulan 6 dulu? Ada yang da rosak dan HILANG. Aikkk…? HILANG? Biar betul dia ni? Setahu aku, rumah aku ni dia sorang je la yang selalu pakai sluar track. Aku punya yang masa aku pakai kat kolej dulu pun dia da rembat. Sehelai 70 henget kot aku beli. 3 helai pulak tu aku beli! Nasib baik adik, kalau member, mintak ganti balik!


Dodol(adik aku): weh, pinjam sluar track ko, sluar track aku banyak yang basuh la….

Aku: amik la dalam almari tu…. Eh, where’s ur? I thought mak ada beli masa bulan Jun dlu?

Dodol: Ada yang da rosak dan hilang….

Aku: camne leh hilang? You’re not even in the boarding school pun.

Dodol: member aku rembat. Malas nak bising2 pasal seluar sehelai tu….

Aku: Apsal xdebik je?

Dodol: dulu dia penah baik dgan aku, so now dia da stabbing my back, never ever la aku nak baik dengan dia lagi….. G pun kitorang da lama kenal….

Aku: krukkk krakkk krukkk(kunyah bskut raya)…. Owhhh, maybe dia pinjam je kot, nanti dia pulang la tu sbelum habis skola. Amik la kat dalam almari tu, jaga baik2, mahal tu….

Dodol: K…(berjalan keluar)


Full name adik aku sebenarnya Abdul Quddus(patot la ak rapat dgan org yang dpan nama Abdul kan?), tapi aku panggil dia dodol..hehehe. Hermm….aku xkisah sangat pun dia pakai aku punya seluar, tapi kalau nak pergi koko pakai seluar 70 henget? Ermmm, macam over je. Aku beli dulu pun sebab nak pakai jalan2 petang kat Wang Ulu tu…. Kesnya sebab kaki aku xleh peluh sangat, nanti timbul macam ruam..gatal beb. Sebab tu aku kena pakai seluar 100% cotton. Kan kalau bersukan kaki kita berpeluh(bajet la nak bersukan)….sebab tu macam mahal sikit seluar 100% cotton ni. Mungkin la bagi korang setakat 70 henget pe la sangat, tapi bagi aku yang gaji ciput dan keluarga sederhana, 70 henget tu di kira MAHAL! Nasib manusia xsemua sama kan…..


So, moral of the story adik aku tadi, papehal kalau da melibatkan member memang payahkan? Ye la, bila da..'glukk glukk glukk' (berhenti mnum air coke jap), ermm, mana tadi? Owhh, bila da kenal lama dan baik, mesti ada je dugaan. Sama la macam aku duk Perlis dulu pun. Ye la, bila da duk luar dengan kwan2 cyg semua, macam2 la dugaan. Paling xboleh blah bila nak pnjam meminjam…hahaha… Aku paling suka pinjam baju Fazrie sebab dia high taste sikit. Tapi aku xda la sampai ‘terlupa’ nak pulang kan balik….



Dan nasib baik la semua kawan2 rumah aku BEST IN THE WORLD! Xpernah skali pun barang2 aku terusik tanpa aku mengetahui siapa yang usik. Dan sepanjang aku duk 2 tahun dengan 5 orang tu, xpernah skali pun barang aku hilang. Kecuali bila aku da mula jadi NOMAD. Ye la kalau da letak baju umah lain, tdo umah lain, makan umah lain. Mau x barang aku berpindah ikut aku…. Appreciate sangat2 dorang punya budi kat aku. Bukan senang beb nak jaga aku masa duk Perlis dlu. Kalau aku buat hal, mesti 3 buah rumah(rumah Zaid, rumah Yum dan rumah Wafi) skali susah…hahahaBiasala kan, masa tu macam budak2 lagi, mana nak pk baik buruk sngat,….


Jadi hargaila apa yang anda ada sebelum anda kehilangannya....daaa.xoxo

0 SAY WHAT??!!!!: