pEnGikOt

Friday, September 17, 2010

Cerita Aku Part 1!


Pertama sekali aku nak ucapkan TAHNIAH kepada Pejal, kerana sudah selamat melangsungkan majlis pertunangan dia on thr 3rd Raya. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan aku bagi pihak kawan2 yang xdapat hadir, mintak maaf banyak2 ea. Xcukup bajet la…. InsyaAllah hujung tahun ni kat majlis kawin ko aku datang k. Aku masih sakit lagi, sakit tekak, asthma dan sakit badan. Aduhhh…sabar2..sakit ni kan menghapuskan dosa2 kecik…. Amin…

Nampaknya, bukan ak sorang je yang xsihat, Wafi pun sama. Yeyyy, baru la namanya sehati sejiwa kan?! hehehe..bajetnya ak ni! >_<>

Isnin petang lepas aku p office sebab saja nak tengok keadaannya yang telah di tinggalkan selama seminggu kan. Sambil tu ak guna WiFi skali..hehehe… Rindu beb kat blog dan FB. So, ak pun online la agak lama, dalam 2 jam lebih. Wahh..nampaknya ramai kawan2 kita da mula kerja dan ada jugak yang baru nak bercuti..xpe xpe. Raya kan sebulan. Huhu. Masih banyak masa lagi nak beraya dengan kawan2 atau insan tersayang.

Pastu, masa tengah online, Qayyum call plak suh cari cara2 nak dapat balik sijil SPM dia yang hilang. Aku pun Google je la dan xsangka most of rakyat MAS ni shared same problem. Hermm, aku pun bkak la ada satu blog ni yang tulis cara2 nak buat sijil SPM ni balik. Yang pastinya nak dapat original semula memang xmungkin la, leh dapat yang ‘xberapa’ nak original je. Dan untuk mendapatkannya kena p Putrajaya sana. Perghhh mcam xnak jauh plak kan, dan Qayyum ni leh cakap “xpe, esok kita p sama2 ea”… Aduhhh, xkan kot. Aku dah la xsihat, nak jalan jauh plak. Kalau dari rumah dia dekat la kan, tapi dari rumah aku dekat nak 2 jam kot. Dan dalam sembang pasal sijil SPM dia yang hilang, aku tanya la pasal niat dia yang nak sambung belajar tu. Nampaknya kalau xda aral melintang, 27 hb ni dia da kena daftar. Aduhhh….xrela nya ak dia sambung belajar. Nasib baik kat Shah Alam je, kena jauh2, xsyok la…huhu. Xpe xpe, nanti kalau confirm dia kena daftar 27 hb ni, ak nak ikut la..Wahhh..macm nak p daftar anak masuk darjah 1 plak kan..hehehe….


So nak dipendekkan cerita, Selasa aku p la Putrajaya dengan dia. Aku jumpa dia kat KL Sentral dan dari sana kitorang naik moto p Putrajaya. Nak naik kereta..ermm….alamatnya memang petang la kitorang smapai dengan keadaan sesaknya jalan KL ni. Agak keliru jugak la dengan jalan nak p sana, so ada la dalam 2 3 kali kitorang pusing jalan yang sama. So, bila sampai je Putrajaya, aku pun ikut la direction based on the blog yang aku baca Isnin lepas. Alhamdulillah, jumpa jugak tempatnya tanpa banyak kali pusing dan salah jalan! Hehehe!!!!


Dan yang xbestnya masa sampai kat sana kitorang kena p beli wang pos sendiri kat Alamanda sebab kerani yang jual wang pos kat opis tu cuti. Nasib baik la dekat je dari tempat kitorang tu. Masalah btmbah bila da sampai sana bila nak cari parking. Urghh!!!! Sudahnya,kitorang parking je kat tempat loading barang tepi Alamanda tu..hahaha

Balik je dari sana, bermula lah aktiviti pengembaraan kami! Horeyyy!!!! Dapat jugak aku mengenali dengan lebih dekat aktiviti dan kampong Qayyum. Malas nak tulis panjang2 sebab dari pukul 12 lebih kitorang gerak, pukul 6 petang baru smpai umah aku. So, dalam masa tu, kitorang pergi 5 tempat dan paling lama kat Sg. Gabai sebab Qayyum dera aku suh naik smpai tgkat paling ats sungai tu guna tangga. Macam nak putus nyawa aku bila naik. Dia leh lak gelak2…dasar kijammm!!! Owhhh….-_-

Ahh..malas nak tulis panjang2 sebab aku ada kerja nak buat ni. Sok je la aku smbung ea… daaa…xoxo



Bersambung.....

0 SAY WHAT??!!!!: