pEnGikOt

Wednesday, September 1, 2010

Post 1st September....

Heppi Merdeka Day Semua. Amacam semalam? Ada x yang p sambut? Ak kalau di tanya, aku sambut atas katil je. Nampaknya kebanyakan dari kita cuti kan semalam? Mesti ada yang keluar beli barang persiapan raya kan? HEHEHE….

Ni merupakan 1st post aku dalam bulan September. Aku pun keluar gak semalam, tapi xlama pun sebab xde apa sangat nak cari. Semalam aku keluar ke Selayang sebab teman Zaid p bank dan cari barang. Pastu yang menyedihkannya sesak nak mampus! Sesak dari rumah aku ke Rawang, pastu sambung plak dari rumah Zaid ke Selayang. Nsib baik masa balik dari bank naik kat area Selayang xsesak sangat. Pastu balik dari bank kitorang ingat nak singgah Giant kat Selayang tu, tapi sampai 4 kali kitorang pusing, xda parking! Da malas nak tunggu lagi, kitorang pun terus gerak ke Tesco Rawang. Nasib baik jalan ke Tesco tu xsesak sangat, kalau xmemang kering aku dalam kereta!

Sampai je kat Tesco, cari parking jugak, tapi nasib kitorang baik sebab jumpa parking dekat dengan pintu masuk. Masuk je dalam Tesco, terus terhidu bau makanan dan roti…. Aduhhhh….menggugat iman betul la…Sabar Bukhari, sabar,… Dan memandangkan orang ramai, kitorang berdua malas nak jalan2 sangat dan terus naik ke tingkat atas untuk cari rak tempat simpan barang. Aku plak ingat nak cari selipar sebab selipar aku yang baru aku beli kat JB dulu da hilang. Pastu kitorang pun jalan2(ak xjalan sangat sebab ak berpaut atas troli dan zaid tolak), pastu tengok2 HP dan notebook baru. Perghhh…aku rasa aku da jatuh cinta dengan N97 Mini la…. Tapi…. Aku dalam mode penyucian dan xleh beli barang mahal2 macam tu…. Xpe xpe, tahun depan mungkin ak dapat sebijik….

Habis je jalan kat bahagian eletrik, kitorang pun pegi kat bahagian selipar dan kasut. Cisss..ingat nak beli selipar yang murah2 je, tapi xda yang berkenan….hermm…xjadi la beli. Aku beli keropok je,tu pun sebab Nampak masa nak masuk tadi. Pastu nak di jadikan cerita, masa kitorang beratur kat kaunter cashier, kitorang ada terbaca advertisement tentang pembelian yang RM 80.00 ke atas dapat free buku recipe, so bajet la dapat sebab rak yang Zaid beli tu da RM 70++, kropok aku plak 4 ringgit genap. Tapi masa kira dekat kaunter, harga total RM 79.90! Alahai, 1o sen lagi nak genap 80! Yang si Zaid ni leh cakap kuat2, “alaa, xdapat la free buku recipe mcam ni! Kurang 10 sen je pun..” Pastu, cashier tu dengar dan cashier tu pun cakap “eh,eh..xpe…amik je.Kitorang bagi nye..jangan la sedey sedey ea”… YA ALLAH!!! Aku da malu da masa tu, and thank God xde orang kat belakang kitorang, kalau x malu besar beb! Hahaha!!!!!

Habis je bayar, Zaid ni leh Tanya aku ‘eh, aku cakap kuat ke tadi? Malunye kat cashier tu!’ Haaa..baru nak tau hg ni loudspeaker! Balik je tu, kitorang pun terus ke Maybank sebab nak isi duit member dia dan aku plak p baiki kasut. And masa nak bayar tu, si tukang kasut ni xda duit pecah, dan aku pun pinjam la duit Zaid….huhu… Thanks Zaid sebab sudi bayarkan duit repair kasut aku tu….

Pastu aku terus balik umah aku, dan sampai je kat umah da dekat nak pukul 4. Habis je semayang aku pun pe lagi..ZZZzzzzZZ…..-_-



So, memandangkan aku update blog pun da lewat, so pasni aku nak semayang Asar dan gerak ke bazar dekat dengan umah aku ni. Sape2 yang nak aku blanje, leh le datang ea...Daaaa...xoxo

2 SAY WHAT??!!!!:

cOrEaTAn said...

alamakkk buuu kalo mira kan tobat malu beb...hahahaha

Unknown said...

hahaha,,...hope next time kalau p lagi, xda la akak cashier tu ea...Zaid r sengal p cakap kuat2! huhu~