pEnGikOt

Friday, September 3, 2010

Last Friday and Preparation For Raya

Kalau di ikutkan calendar, its been a week before kita akan meninggalkan Ramadhan dan mungkin Jumaat hari ini adalah Jumaat terakhir Ramadhan. Dan hari ni jugak last day sekolah dan last day kepada sesetengah student IPT, so kepada student2 semua balik kampong nanti hati2 ea, jangan lupa beli lah sedikit buah tangan untuk mak ayah korang…. Uikk, sebut pasal cuti skola, kawan adik aku nak datang jap lagi. Nak tumpang lepak 3 hari.... Xpe xpe, jap g aku nak sms adik aku suh kemas skit bilik kitorang tu. Malu la kan da beso pnjang, bilik bsepah macam reban ayam. Bibik aku plak mak ak da brentikan sbagai tanda protes kat Indonesia yang kerek + BIADAP bakar bndera kita. so, from now on, smua keje cuci dan mnegemas kena buat sndiri.. Harap la ada new bibik lepas raya.owhhh....~

Dan bila nak raya, mesti most of us buat macam2 persiapan kan? Same as me and my family. Kakak aku beli kuih, mak aku plak tukar langsir dan ak..da beli kuih last week and unfortunately, dah habis…huhu~ Pasal baju raya dan semuanya, family aku,…adik aku sorang je yang beriya beli baju raya, aku dan yang lain xde pun. Bukan apa, sebab banyak lagi baju tahun lepas yang masih elok. Lagipun, baju2 tu smua pakai baru skali dua, so such a waste kalau nak beli yang baru kan. Adik aku pun xspend banyak sangat, adala dalam 200+++…. Ok la kan, sebab baju pun sekarang ni sehelai da dekat nak 30-40 sehelai, seluar lagi dan tu xtrmasuk kasut. Kalau Tanya aku…ermmm..aku next Rabu baru nak p beli sebab gaji kuar 7 hb. Alahai, xsabarnya nak dapat gaji…. Gaji 1st kot! Hehehe….


Masalahnya sekarang, aku ada 4 pilihan….sama ada nak keluar dengan: 1) Kakak aku
2) Syakir dan Iliyas
3) Qayyum
4) Mark


Hermmm..pening gak nak pilih. Kakak aku xde nak beli apa pun sebab dia dah siap smua, dia nak beli HP baru je, kalau Syakir and Iliyas mungkin diorang nak beli baju raya sama macam aku je kot, Qayyum plak dia mesti xnak shopping, dia just jadi bodyguard@ tukang bawak barang(ni yang sayang lebey ni!), dan last but no least Mark, dia nak shopping jugak…. Hermmmm..dan semuanya aku masih xcnfirm lagi sebab aku nak bagi jawapan Isnin depan…. So, tengok je la nanti camne ea….


Dan esok nampaknya kwan2 kolej aku dulu ada wat jamuan berbuka kat KL sentral..macam nak pegi..tapi….aku keje plak.takut xsempat je. Xnak pegi,da janji dgan mamat tu. Hermm..p je la… papepun kawan2 yg ku kasihi sekalian…jmpa esok ea…. xoxo

0 SAY WHAT??!!!!: