pEnGikOt

Friday, September 23, 2011

                                         

Btendang smua...eh,silap! btenang smua.... aku bukan nak cari pasal tulis entry kali nie. Tapi lebih kepada pandangan peribadi aku...xnak tahu? ada aku kesah!

Sbenarnya cmnie, lately banyak kan cter2 kat TV, wayang atau internet pasal nilai2 moral dan lawak? I mean, sebelum ni pun bnyak, cuma this time people more put their eyes on this thing :)

Dats great! Sebab ye la, leh la indstri filem, drama dan pnerbitan media kita berkembang. Dan makin bnyak la idea2 yang kreatif muncul.
Tapi......

Dalam banyak2 drama dan cerita yang ditayang kan...berapa kerat je yang betul2 penuh pngjaran yang brguna? Boleh kira kan...

Bukan apa...pada aku..nak created cerita atau drama tu, biar la kena dengan budaya kita. Tak kan la pasal  kononnya nak 'kreatif' korang sngup ketepikan nilai2 budaya dan adat kita. Mungkin ada yang kata, kita semakin maju..tapi maju mana la sngat kalau smua benda korang nak tiru BARAT.

Macam baru2 nie ada salah satu filem yang dah kutip juta2 dituduh kononnya MEMPERMAINKAN AGAMA ISLAM *perlu ke aku tulis nama filem tu di sini?

So, korang tengok kan... xkisah la atas apa alasan skali pun yg dia buat.tpi sejujurnya on the 1st day aku tengok cter tu dengan member aku...aku sangat benci dan getik tengok cter tu. HANJENG giler prgai smua org dalam filem tu sebab main2 kan ayat2 suci agama Islam. 

Xde modal lain ke korang nak buat cerita dan filem slain dari main2 kan agama? Xlawak la der...buat orang benci lagi ada la.... Ini bkan mngenai open minded atau x..tpi mngenai AGAMA kita. Xkan pasal hiburan korang nak ketepikan agama. Camtu...tunggu je la korang kat akhirat nanti ea. Sesungguhnya mati itu benar dan syurga neraka itu wujud ye :)


Ok la...sampai sini je la post kali nie. Sebab aku pasti mesti banyak blog len pun ada rview pasal isu nie kan....ALLAHUAKHBAR!

0 SAY WHAT??!!!!: