pEnGikOt

Tuesday, September 13, 2011

Kamu marah? Fikir dahulu.....

Sebenarnya hati aku tengah xtenang skang nie. Sebab nya aku ada perang dengan one of the person nie. Dia adalah salah sorang yang aku paling syang. Kesnya sebab salah faham dan akhirnya bawak ke gaduh sampai maki dan carut segala. Menyesal? Tak...tapi terkilan :(

                                                
Dan aku jugak nak sedapkan hati...aku mula la mngadu nasib kat BFF aku dan aku sntiasa kuatkan diri dengan mngatakan andai ini penghujungnya, aku reda. Ye la, apa guna aku je yang nak pulun repair this relationship and dia xde wat pe pun. 

So, aku pun mula baca2 blog yang mmpunyai banyak kata2 smangat dan kisha hidup yang lagi truk dari supaya aku xde la rasa mcam aku ni keseorangan sangat. Dan aku paling ingat ada satu kisah ni dari blog mana ntah.


Dan yang paling aku terasa dia cakap pasal hati nie. Cuba korang jawab, nape bila kita bergaduh atau marah, kita mesti nak menjerit dan teriak? Dan apabila bercinta atau tengah hepi, kita msti cakap slow2 dan tenang je?
Nak tau x? hehehe :)

Sebabnya masa kita tengah marah, jarak antara dua hati kita jadi sangat jauh dengan orang yang kita marah tu. Dan untuk sampai ke jarak tu, kita kena jerit dan teriak kuat2! Dan semakin kita kuat mnjerit dan teriak, jarak hati tu makin jauh dan kita akan makin marah lagi. So, kita pun akan terus mninggikan suara dan teriak lagi.
Dan masa bercinta atau tengah hepi, hati kita dekat, dan hampir xberjarak. Sebab tu kita xyah nak ckap kuat2 dan jerit2. Dan kadang2 sepatah pun kita xyah cakap, cukup dengan pndang je dah buat dia faham apa yang kita nak :)

Sweet kan?

So, moral of the story.... masa kita tengah marah, janganlah hati kita cipta jarak. Nak-nak nye kalau kita siap maki dengan segala benda sampai jarak tu trlalu jauh untuk kita sampai. Mungkin masa tengah marah tu, diam adalah cara yang paling baik. Dan biar Tuhan menentukan segalanya. Kalau masih nampak ada jalan kuar, then pegi la. Kalau xde...doa banyak2 supaya permudahkan urusan ini :)

0 SAY WHAT??!!!!: