pEnGikOt

Saturday, November 17, 2012

Kifarah dosa aku.

Hari ni demam. Ekceli malam semalam dah mula rasa aura2 demam tu..tapi pagi tadi memang terasa habis demam + selesema. Pakej katanya...


ubat aku petang tadi.

Tapi Alhamdulillah - sebab aku terima sakit aku ni sebagai kifarah. Ye lah..dosa betimbun kan,..so sakit sikit2 ni dapat la tebus dosa tu.

Bila sakit macam ni teringat pula kat sumone - but honestly aku ada quiet blurring bout the person.

Yang aku ingat..dulu kalau aku demam - dia akan larang sekeras2 nya dari makan panadol. Dia akan cuba cari air kelapa atau dia akan suruh aku tido sampai aku rasa lega. But whos that? Kind a weird kan bila kita tau orang tu wujud..tapi kita tak berapa nak ingat sapa dia. Its okhay..since aku pun da lama 'single' - soo.takde efek pape pun orang tu still wujud atau tak. Ohhh.there is no 'tak kenang budi' - 'lupa daratan' or watsoever pun. Juz nak cakap..there must be a reason behind everything kan.. 

And you know what..aku still ingat ada satu hari tu..rasanya aku still in Perlis kot. Aku demam.and dia dah cari air kelapa untuk aku..but aku still rasa mcam lambat nak lega. Soo.masa dia pegi ke mana ntah, aku suh kawan aku keluar dan beli air 100 plus dan panadol. Tapi lepas kawan aku kelura, tetiber dia muncul dan tak lama macam tu kawan aku yang beli panadol dan air 100 plus tu pun balik. (masa tu kedai dekat dengan umah - jalan kaki 5 minit smpai dah)

Yang bodo nye..kawan aku tu dengan selamba badak dia bagi air 100 plus dan panadol tu kat aku... ayoooo.very the saspen okhay muka aku masa tu. Yang dia plak pandang aku macam aku ni baru balik dari bunuh semua orang kat Kangar.

Lepas je kawan aku tu masuk bilik..si dia tu pun amik plastik yang berisi panadol dan air 100 plus tu dan tengok. Dia tak tanya apa pun..dia terus amik panadol tu dan baling kat dinding. *sangat takot tengok dia mrah masa tu*

Ermmm.tu je la kot yang aku ingat pasal dia. But...sape dia? Takpe la..aku dapat advice dari sorang makhluk Allah ni. Dia kata "bukan semua perkara kita perlu tahu dan ambil tahu" - dan oleh kerana aku percaya sangat akan makhluk Allah tu..aku pun malas nak pk banyak2. 

Pape pun..million thanks to that person yang very kind untuk amik berat pasal aku. Maybe jodoh kita tak panjang dan aku percaya - jika kita ada takdir untuk bertemu, kita pasti ada takdir untuk berpisah. Dan kalau ko adalah salah sorang yang baca post ni..aku mintak maap dan mintak halal untuk semua nya spanjang kita berkawan. Juz nak bagitau.segala perasaan marah - suka - sedih tak kekal dalam dunia ni. Pastikan idup ko penuh dengan benda yang berguna untuk diri sndri dan masyarakat. And please do contact me in any way you know. Aku tunggu tau.... 

Sekian.

0 SAY WHAT??!!!!: