pEnGikOt

Thursday, September 13, 2012

Resident Evil preview (pendapat aku la~)

Haa.hari ni aku pegi wayang semata2 nak tengok Resident Evil nie. Aku bukan la peminat tegar citer ni.cuma dah kebetulan aku free...saja la singgah masuk wayang kejap kan...dan hari ni kan
hari prtama tayangan dia. Tapi sebab aku pegi tengah hari.so, takde la ramai mana (ke..citer ni memang takde sambutan?) - dalam panggung tadi..tak sampai 20 orang tau...

 




Citer adalah pasal pempuan tu (heroin dia la) yang ada kelebihan luar biasa. Dia punya bdan ala2 ninja la.semua pantas dan kuat + slim (ninja pantas, tapi kuat...?).

Dah.malas nak bagi intro panjang2..meh deret ke citer dia.

cawan tu saje tyang - sebab gigih tau beli set semata2 nak  cawan tu.hahahah :p


Permulaan agak panjang sebab sebab dia citer balik dia tu apa dan mcam mana dia wujud (sesuai untuk org yang xpenah tgok cter ni utk faham) - lepas tu dia mula imbas semula apa yg dia dah lalui selama jadi luar biasa tu.

Tapi ada cacat sikit pada permulaan cerita.dan yang cacat nya adalah grafik dia. Sebab bagi aku.citer dengan bajet mahal macam ni tak patot ada cacat pada grafik. Bukan cacat apa pun..cuma grafik dia agak kasar dan tak nampak real. Tu je..

Pastu citer dia meleret dengan mimpi dia pasal kehdupan dia yang lalu yang konon2 ada fmily pe smua.pastu ada la adengan2 lawan dan letup semua sana sini.

Dan memandangkan citer ni adalah citer aksi...tapi bila dia selitkan unsur kemanusiaan + kasih sayang.buat citer makin menarik dan idup.
 Owhhh.lupa nak citer,,yang dalam movie ni..dia dah takde kelebihan kuasa2 tu semua tau. Sebab dalam movie yang lepas(sila donlod utk tengok) - ada mamat nama pe ntah dah suntik dia dengan ubat tatau nama dan ubat tu dah buat dia jadi mcam manusia biasa.

Tapi walaupun dia takde tu semua.dia tetap kuat + menarik sebab dia kan dulu ada latihan ala2 askar sumthing mcam tu la....

Dan apa yang agi cacat dalam citer ni adalah pempuan cina yang nama dia Ada (sila sebut A-da). Sebab pempuan cina tu blakon keras giler dan cara dia cakap english pun nampak sangat ikut skrip... pastu zombie dia kebanyakan gemuk2..dan kulit nampak tan agi..haaaa.mampuuuu?

Pape pun ni adalah pendapat aku...kalau ada yang terlebih terkurang..itu adalah pandangan aku. Aku tak dapat komisen pun kalau citer ni untung ke rugi kannn~ hahaha. K ar.nak p cari makan. lapaq sup plak~ 

0 SAY WHAT??!!!!: