pEnGikOt

Wednesday, September 19, 2012

Sadako-3D - Seram? Owhhh~ -___-"



Hari ni aku ada masa kelapangan..jadi aku sempat layan citer Sadako-3D. Citer ni aku dah donlod semalam, Cuma tak sempat nak tengok je… Donlod kat mana? Nanti next entry aku bagi link..ye la kan…entry ni aku nak citer pasal Sadako tu, kang aku bagi link citer Sadako tu, haram takde orang bca entry ni, semua sibuk donlod sendiri. Hahahha *ehh.nape giler glamer sangat ni? dushhh!*

Bagi aku la kan..citer Sadako ni sangat katun dan sangat tak layak masuk panggung. Setakat masuk dalm  
Astro Ria layak ar… Seyes rugi kalau korang pegi tengok wayang. Tapi kalau setakat pegi dengan awek dan nak geli2 ok la,..sebab nanti awek korang jerit takot leh la korang feeling hero peluk awek korang tu.. Astaghfirullah *sarung selendang di kepala*

Ok la, citer dia mula macam ni.. Ada sorang mamat ni yang bunuh awek dia dan campak dalam perigi, lepas tu dia mula rasa besalah dan takut.  Dia pun kutip balik mayat tu dan letak dalam umah. Pastu dia mula psiko dan mula tulis mcam2 ayat kat dnding dan jahit bukan2 untuk mayat tu. Tapi roh awek dia tetap tak puas atey dan nak bunuh balik balak dia (mksud aku bekas balak dia ar). Sebab da lama sangat rasa besalah, mamat tu pun buat live video kat internet untuk bunuh diri. Tapi belum sempat dia nak bunuh diri,hantu awek tu bunuh dia. Maka jadi la video sumpahan Sadako. Sebab nama hantu pempuan tu Sadako

Sejak tu sape yang tengok video tu,akan mati sebab hantu tu akan muncul dari skrin dan cekik orang tu (bapak bodo citer ni!)

Tapi ada sorang pempuan ni yang keje dia cikgu. Tapi ada power jerit sampai pecah segala2 dan bunuh hantu *ko mampuuu?*. Dia la yang menyelamatkan keadaan dan orang2 yang kene sumpahan citer ni.
Sebab-sebab citer ni tak layak masuk panggung:
  1. Grafik sangat hancur! Kamon la..bende ko worldwide kot..so,takkan la bajet ko kecik kan *ni kes sama mcam citer Resident Evil ar*
  2. Jalan citer mengarot – jadah giler ko leh jerit kuat sampai pecah segala? Unsur keseraman? 0%! Sebab takde langsung babak seram dalam ni..tekejut ada lah, tu pun masa tetiber ada tangan hantu kuar skrin tepon nak cekik orang.
  3. Hantu dia sumpah tak seram.dan kat ending citer ni bila dia tunjuk full body hantu ni..aku mula pk – “ni citer hantu ke, citer spiderman?” – hantu dia very look-a-like spidey okhay!
  4. Ada satu scene tu, student ni nak bunuh diri dengan terjun bangunan – cikgu tu datang selamatkan – dan hantu jahat tu out-of-nowhere tetiber leh tarik tangan student tu untuk jatuh bangunan. Reallyyy?!
  5. Jalan citer sangat slow dan aku sempat layan FB dulu dan sambung tengok 10 minit kemudian – tapi still paham citer ni.



Pada yang ingat dalam citer ada awek mcam muka ala2 penyanyi K-pop, sila berhenti berharap sebab muka semua mcam cina pasar borong. Sekian

0 SAY WHAT??!!!!: