pEnGikOt

Friday, August 27, 2010

Cuti Dan Cerita TV!

Tak sabarnya nak teman Zaid esok keluar p beli barang nak sambut raya! Wahhh…yang aku ni belum gaji da nak merayap? Kena cari tukang sponsor ar ni nampaknya…hehehe…. Ingat kalau da lajak sampai ke Gombak, rasanya nak menambahkan kilometer perjalanan dengan lajak ke Ampang pulak. Leh jumpa anak kesayangan aku, LUQMAN! Wawawahhhhh..macam best je bunyi, tapi kalau Zaid nak balik awal….Hermmm..xdapat laa….uwaaa uwaaa…T__T



Dan Rabu lepas, aku ada pergi tempat yang aku nak buat part-time lepas raya ni, dan nampaknya semua nya sudah di sediakan, tinggal aku nak mula kerja je lagi….Alhamdulillah, nampaknya ada rezeki lbih dan harap lepas ni, bertambah senang la hidup aku kan…. Bukan xbersyukur dengan rezeki yang ada sekarang, cuma kalau ada yang lebih, nape nak biarkan kan?



Dan keadaan aku kat tempat kerja makin bagus sebab aku dah makin baik dengan manager aku dan kitorang leh ngam bila kerja sama2. Dia pun slalu bertolak ansur dengan aku, so rasanya memang lama la aku kat sini kali ni. Hehehe…. Aku plak dah mula faham segala cara kerja dan prosedur yang aku perlu lakukan sbagai pmbantu pgurus.



Hari ni aku cuti, dan xada apa pun buat kat rumah. Agak bosan la, dan oleh kerana bosan, aku pun me’busy’ kan diri aku dengan tido. Pastu petang plak tengok tv cter Teh Tarik Kurang Manis kat Astro Prima. Xtau nape, tapi aku tiba2 je emo bila tengok cter tu.. Cter dia pasal lelaki yang dah kahwin dengan sorang pmpuan ni, dua2 baik dan bahagia until one day bila laki dia get in love dgan officemate dia. Bini dia pun bengang la sebab dah la dia brenti kerja lepas kawin, pastu laki dia leh pasang lain kat luar! Kalau aku pun bengang kan!



So, nasihat aku kat wanita di luar sana, kalau ada kawan sekerja korang yang dah ada bini, jgan la layan dan kalau boleh elakkan keluar berdua2an. Xkira la lelaki tu hnsem or kaya skali pun, ia tetap xelok bila wat skandal dgan laki orang k. Pe plak prasaan kamu pula bila org ksayangan kamu di rampas? So, renung2kan la dan selamat beramal….hehehe



Dan nasihat kepada laki orang di luar sana yang suka memasang skandal, renti2 kan la prngai huduh tu. Xbaik khianat keprcayaan bini korang just krana nak memuaskan nafsu korang tu k. Akhir kata, papepun korang nak buat, pk la kebaikan dan kburukan akibat dari tindakan korang tu nanti.PEACE!

0 SAY WHAT??!!!!: