pEnGikOt

Tuesday, August 24, 2010

Hilang => Jumpa + Part-Time

Dalam sibuk nak menyambut raya dan bekerja untuk tambah duit raya, suddenly ada benda xelok blaku kat aku. Kunci moto, moto dan selipar aku hilang! Aduhhh, smua ni blaku dalam satu hari, iaitu hari ini! Tapi Alhamdulillah, moto dan kunci da dapat balik, tapi slipar masih hilang. Dan benda ni smua hilang, depan pintu office aku! Ok, jangan tnya macam mana moto dan kunci aku hilang, tapi korang mesti nak tahu siapa pencuri dia kan? Xperlu la aku sebut nama sebab budak bawah umur lagi. Haaa, da terkezut?! Ni lagi satu fakta yang akan wat korang terkejut. Pencuri nya adalah budak….budak…. budak….budak umur 9 TAHUN! Mastermind dia budak umur 16 TAHUN! Dan ketiga budak ni adalah berjantina PEREMPUAN! Haaaa, terkejut enough?! Aku pun xsangka diorang wat macam ni.






Mungkin ni salah aku jugak sbab suka tinggalkan kunci moto kat moto….sebabnya aku parking moto aku sebelah tingkap tempat aku duduk je. Macam mane ntah ak xperasan….bukan la nak perasan busy, tapi xtau nape hari ni memang aku agak blur dan penat sikit. Lepas waktu rehat je, mata aku dah kuyu sampai ‘ter’ tido jap kat atas meja kerja aku. Siap kakak sebelah aku ni tegur lagi suruh aku pergi rehat kalau xlarat…. Dengan gaya macho nya(aku comel la!), aku pun kata “Xyah la kak, larat lagi…. Keje lagi sikit je ni”. Cisss….dalam kepala aku da nampak da tilam dan bantal(xlupa moo) kat umah…hehehe




Dan biasala kan, bila da duk keje yang leh wat duit lebih,..aku pun cadang nak wat part-time. Tempat dah ada, tapi masa xada plak…. Kalau di ikutkan masa, nampaknya lepas raya baru la aku dapat masa lebih sikit. Bukan apa, gaji skarang da cukup sebab dengan bangganya gaji skarang ni 2X ganda dari BASIC aku dapat dulu. Tapi aku pun ada hajat lain dan masa depan kita xtau kan…. Ada duit lebih, leh simpan sikit2…. So, setelah berbincang dengan MEK Nisa, nampaknya lepas raya la aku wat keje part-time tu….




Hope lepas ni perjalanan hidup aku lebih mudah dan berjalan lancer. Aminnnnn…..

0 SAY WHAT??!!!!: