pEnGikOt

Tuesday, August 17, 2010

Kebodohan & Jalan2 @_@

Salam Ramadan semua. As usual ak ni sekarang da kerja bahagian IT dan kerja aku dari awal sampai habis akan mengadap internet. Oleh kerana dah xada kerja yang perlu di siapkan, maka aku pun rajin2 kan la jari ni bukak blog2 yang boleh ak baca dan wat idea atau just untuk menambah pengetahuan je. Dan biasala dalam bulan yang suci ni kebanyakan blog banyak yang menulis pasal benda yang berunsur agama. Ak bukan la nak mengutuk atau menghalang apa yang korang nak tulis tu, tapi kalau dah masuk dalam bab agama...aku rasa xkira la korang siapa pun TOLONG la jangan pandai2 nak tulis pasal sesuatu bab kalau korang xtahu atau baru sehari dua belajar. Aku tengok la dalam 10 blog tu, nak jumpa satu yang betul pun payah. Alahaiii..xpayah la korang nak sibuk2 cakap itu ini sedangkan korang sendiri tunggang langgang. Sibuk je cakap itu dosa, ini haram. Padahal korang yang menulis pasal agama ikut palotak korang lagi haram dan dosa! So, renung2kan la dan selamat beramal. Pergila mengaji guna kitab yang muktabar k....


Dan semalam ak dapat berita yang Kak Ida dah sedar. Alhamdulillah... Tapi kami xdapat melawat sebab dia masih dalam ICU. So, kami hnya doa kan yang terbaik untuk akak dan moga akak selamat.

Dan pagi ni ak masuk keja dengan muka yang sememeh(tapi da mandi) sebab ak rasa mengantuk sangat.... sebab nya aku tido lepas subuh tadi. Aduhaii...MORAL OF THE STORY kalau masuk office pukul 9.00 a.m, jangan la nak gatal2 tido balik pas subuh ea,,huhu -_-


Nampaknya esok aku cuti, so mungkin aku akan membusykan hari aku dengan pelbagai aktiviti selain dari tido. Ingat esok nak keluar p bank wat akaun AM Bank dan tengok wayang dengan Qayyum. Tapi, takut dia lak xdak... Xpe la, malam ni nak ajak la dia.... Kalau dia xnak, memang nak kena tendang dengan ak..heheh :))


Sebut pasal keluar ni, malam tadi aku ada dapat sms Una nak ajak buka puasa sama2 this Saturday. Tapi macam xboleh sebab aku kerja dan balik pukul 5. Pe pun nanti la ak confirm balik sebab macam xnak jauh plak KL Sentral dengan Rawang. Nanti jamed segala lagi, mau dkat nak maghrib jugak aku smpai nanti. Nanti nak setting masa dengan Zaid dulu la, Ingat nak naik moto je kalau xhujan, tapi dari pengalaman aku 3 4 hari ni, hujan memang wajib lepas Maghrib...T_T Papepun tengok keadaan dulu la Sabtu ni and hope sangat2 ak leh p... :D


0 SAY WHAT??!!!!: