pEnGikOt

Monday, August 16, 2010

.:Masih Baru:.

Hari ni hari ke-3 aku kerja dan ini adalah post ke-2 aku untuk hari ni. Walaupun masih dalam keadaan berkabung dan sedih, tapi aku ada rasa macam semangat sikit nak keje hari ni. Sebabnya pagi tadi aku tengok ramai orang kat kawasan kejiranan aku yang sibuk bersiap pergi kerja termasuk kakak dan adik aku. Baru datang feel kerja tu...hehehe... So far, semua nya ok dan nampaknya ak tengah menyesuaikan diri dengan keadaan tempat kerja. Aku akan mencipta suasana kerja yang baik dan meriah untuk aku kekal lama di tempat keje ni. Manager ak masih bercuti sampai esok kot. So, keje sorang je ak hari ni dan esok. Alhamdulillah atas nikmat kerja ni. Syukur sangat2 :D


Tadi baru je abang HR call untuk briefing pasal kerja ak kat sini dan macam garang je abang HR tu(suara macho). Xpela, mula2 masuk kerja memang semua nampak baru dan xkena, lama2 ok la tu kot. Dan xlama pastu, abang SKMM plak call ak tanya pasal keadaan aku selaku pekerja baru kat sini. Uishhh...sejuk hati aku. Ye la, mula2 tadi rasa macam abang HR garang, ni abang SKMM call sembang2 dan gelak2, sejuk hati ak walaupun aku kurang faham apa yang dia cakap pasal dia punya 'slanga' pantai timur kuat sikit...hehehe... Dan nampaknya ak nak p bukak akaun AM BANK la.... Masalahnya ak kurang pasti kat mana AM Bank ni di Rawang. Cisss...20 tahun duk Rawang pun masih xtau pasal Rawang! Ahhh...lupakan tu semua, jap g balik ak nak tanya la bapak atau mak ak.... Makkkkkkk.....!!!!!!


Jap lagi petang Zaid kata nak datang office ak nak lepak dan guna intenet,... Di persilakan Zaid! Xda aku bosan keje sorang2. Dan harap2 petang ni xhujan sebab nanti leh ak p jalan2 dan shopping kat bazar Ramadan.
Dan aku harap esok manager aku masuk kerja sebab banyak ak nak tanya dia ni. Yang paling UTAMA sekali pasal gaji dan bonus raya. Tapi rasa nya budak baru macam ak xada bonus kot... huhuhu T_T Tapi xpela, biasala kan, yang penting ak dapat gaji dan ak leh shopping raya ni banyak2! YES!

0 SAY WHAT??!!!!: