pEnGikOt

Friday, August 20, 2010

Gaji dan Islam

Salam Jumaat semua. Nampaknya its been a week kita da puasa kan. Alhamdulillah ak masih bertahan dan masih penuh sampai sekarang. Semalam sepatutnya ak cuti, tapi memandangkan manager aku busy sangat, aku pun kena masuk keje half-day. Thanks Gods dia bayar sebab aku memang malas nak ganti jam keje. Nanti rasa xbest, g pun nanti dapt gak la duit gaji lebih sikit bulan ni kan...hehehe....

Pagi ni aku kerja sorang2 sebab manager aku pergi Banting ada sesi meeting plus umpat2-an... heheh..... Xkisah pun sebab keje hari ni pun xbanyak. Cuma opis agak bersepah sikit la dengan plastik dan kertas yang bersepah masa kitorang wat kerja semalam.


Dan masa aku online sekejap(guna WiFi) semalam, tiba2 aku dapat message offline dari Diba. Dia tanya pasal blog mana yang xleh baca pasal info agama nya. Ermm...honestly diba, Bu nak cakap blog mana karang, ada plak yang terasa,so solution nya, Diba leh follow facebook ni kalau nak tambah pengetahuan pasal agama sikit ea. Nanti search je kat Bu pnya facebook friend list dan add la facebook ni (Perjalanan Hidup, Muhammad Ibrahim Jamil(tlisan jawi) dan Salim Azham). Diorang ni banyak la post video dan info serta blog yang berkaitan Islam bedasarkan kitab muktabar tanpa ada sedikit pun pertambahan atau kekurangan. Nanti papehal pun Bu akan inform lain pasal benda ni ea. And THANKS A LOT for asking. ^^


Semalam masa aku pergi bazar Ramadhan ada la terserempak dengan orang2 kampung(kawan2 mak aku sebenarnya) sibuk duk tanya ak keje mana sekarang. Terima kasih la sebab sudi bertanyakan perkembangan aku dan amik kisah pasal aku. Pastu yang menjadi masalah nya adalah bila dia bertanyakan soalan "Gaji berapa?". Aku bab orang tanya pasal gaji ni yang lemah nak cakap ni. Bukan apa, ak rasa xselesa bila nak berbicara pasal kewangan aku dengan orang lain. Even dengan Wafi pun aku xpnah cakap pasal gaji masing2. Nak xnak aku cakap je la, "ermm..gaji saya cukup2 makan je. Boleh la tolong mak ayah sikit2". Hermm...ak take it as positif and aku jugak belajar dari sini supaya kalau2 jumpa dengan member2 lama, selain dari tanya pasal life diorang dan pe yang latest pasal diri diorang, xpayah la nak menyibukkan diri tanya pasal gaji diorang kan. SERIOUSLY thats was totally not cool in any way....


BERITA agak BAIK adalah aku da dapat call dari UTM pasal jawatan yang aku pohon.... dan ia dah di luluskan untuk ak mula kerja. Dan lawaknya, ak sendiri xingat apa jawatan yang aku pohon..hehehe... Xpe la, papepun nanti aku akan pergi sana sendiri dan hantar surat sokongan. serta salinan sijil yang aku lupa nak hantar hari tu Ni yang rasa macam malas nak tukar kerja ni. Baru je seminggu aku kat sini, da nak kena tukar lagi. Tapi ak nak tengok jugak berapa gaji yang dia bagi kan.... dan apa status jawatannya. Kalau tetap, nampaknya lepas raya kena la aku pindah lagi dan masih ada 10 beg nampaknya nak kena angkut. Harap la mak aku xbising kali ni...hehehe.....

0 SAY WHAT??!!!!: