pEnGikOt

Friday, October 26, 2012

Raya Haji & Diskaun di PDI Store!!!

Selamat Hari Raya Haji uolsss... very the kenyang dan kembung perut kan raya ni.. makan sana sini dan opkozz ada daging dlam menu.. burppp! (opssss)


Hari ni pe aktiviti korang? Keje? Makan sampai pengsan? atau sibuk bekorban di masjid/surau?

Apa pun aktiviti korang..jaga la diri baik2 ye dan semoga ibadah yang kita lakukan diterima dan diberkati-Nya. Amin :)

Tapi hari ni aku post bukan nak cerita pasal aku makan lauk apa atau aku korban apa..tapi aku nak cerita pasal penjimatan. 

Semalam aku pegi shoping kemeja dengan adik aku.. kes nye sebab bulan depan aku ada kelas dengan SYABAS dan Library KKB. Dua minggu berturut2 okhay *fitammmm*

Soo.bajet la nak smart2 kan..untong2 ada yang sangkut nanti..ehhh?

So..memandangkan aku malas nak keluar masuk pasaraya yang banyak sebab jalan very the sesak..soo.aku dengan adik aku decide nak pegi Jusco je. Tapi faham2 la kalau da pegi dengan adik aku.. tengok wayang wajib la.pastu window shoping dan shoping skali..maklum la..orang baru balik dari study. Study nye plak jenis duk dalam asrama dan ssah nak keluar...

Aku pegi dalam pukul 11 lebih pagi macam tu..dan sampai dekat nak pukul 12 lebih. Sejam jugak la.padehal Jusco dengan umah aku kalau jalan tak sesak.dalam 25 minit je :(

Sampai je aku dengan adik aku agak kebulur. tapi kitorang pegi tengok tiket wayang dlu. Sebab nak tengok cter apa yang best. Lepas dah beli tiket wayang.baru lah kitorang pegi makan. Aku rasa mcam agak mahal la makan kat Jusco tu. Sebab aku makan kat area food court..dan total untuk 2 orang makan RM 25.00 - aku amik nasik ayam dan air je..

air dan nasik ayam aku (macam mahal kan?)

 Lepas makan.kitorang p tengok wayang. Tapi sebelum masuk wayang tu sempat gak la window shoping dulu untuk tengok mende apa yang nak dibeli lepas habis tengok wayang nanti.

Kitorang tengok wayang citer hantu. Sinister tajuk nye.. very the saspen dan serham okhay! Aku bukan la jenis peminat crita hantu yang tegar..tapi jarang jugak aku saspen dan seram bila tengok citer hantu ni.. Dono nape citer hantu ni buat aku seram dan tanpa segan silu nye aku mengaku la aku ada beberapa kali tutup muka sebab cuak! *sape gelak aku baling meja!*


aku nasihatkan pempuan mengandung dan kanak2 tak digalakkan tengok citer ni. *siyes niii*

Lepas tengok citer saspen tu.aku pegi masuk Jusco..ingat nak beli kemeja..tapi lepas jalan2 dan pusing2..takde yang bekenan kat atey dan kalau ada pun.saiz plak takde (sangat kecewa)..adik aku ajak pegi tengok kat kedai2 kat luar Jusco tu. Dan jalan punye jalan..aku pun masuk salah satu kedai feberet adik aku. PDI. Ermm.no wonder la tu kedai feveret dia..baju saiz slim2 ni banyak.. dan style plak macam terlalu muda untuk aku. huhuhu... harga? SANGAT BERPATUTAN dan mampu milik tau...

Aku pun belek2 la kemeja2 yang ada kat sana. Semua yang aku bekenan ada saiz.cuma duit je takde.kah3!!!!
 Tak mampu nak beli banyak2..aku mampu beli 2 helai je. Tu pun diskaun 50%! Haaa..teruja tak tengok ayat 'DISKAUN" tu??? Kannnnn~

kemeja ni bukan 100% cotton.tapi sangat selesa dan ringan :)


Ok lah.aku pun tak nak simpan sorang2..soo.meh sini aku citer. Skang ni..PDI ada promotion tau setiap helai baju/seluar yang dia jual. 

aku bagi korang ringkasan nye:-

Jadi members PDI (kos RM 20.00) - dapat cash voucher 10 henget - beli baju pape dapat diskaun - bleh guna cash voucher yang dapat tu untuk bayar


terus dapat voucher tu lepas jadi members

Lepas tu..korang akan dapat cash voucher 10 henget bila korang dah habis beli dan korang isi borang survey. Borang tu dia akan tanya korang nak isi ke tak dan kalau korang isi.dapat lah 10 henget voucher tu. Soo.total cash voucher yang korang dapat 10 henget masa jadi members dan 10 henget lepas beli dan isi borang survey = 20 henget! 

errrr..faham tak? 

voucher ni dapat lepas korang dah habis beli barang dan isi borang survey!

Kalau ada yang tak faham..sila lah rajinkan diri anda pergi PDI store yang terdekat..patah jari okhay nak tulis panjang2 bagi korang paham!

Ni adalah kelebihan jadi members PDI ---> Padini Members

Sooo.jari dah lenguh dan perut dah berbunyik. Nanti aku updet kemudian ye. Daaaa!

0 SAY WHAT??!!!!: