pEnGikOt

Thursday, July 19, 2012

Batman - The Dark Knight Rises 9 Starrrr!!!!!

Woww..1st day tayangan aku dah pegi tengok..kelassss.....~

Ok.abaikan ayat di atas..Tak baik riak tau. Sebenarnya takde la tayangan hari pertama sangat.sebab  aku tengok tadi pun dah petang. Tiket pukul 2 suku. 

Review? Ermm.so far..memang 9 bintang okhay! Sebab for me..memang takde langsung rasa bosan! Jalan cerita agak macam kelam kabut sikit.maybe sebab cerita dia lama kot (2 jam 45 minit). Dan cerita ini sangat tak sesuai untuk korang yang ada masalah punggung untuk dduk lama di sesuatu tempat. 

  

Walaupun lama.tapi seyes korang takkan rasa bosan.kecuali lah kalau korang bukan peminat tegar cerita komik macam ni... Dari cerita ni..kita akan faham macam mana Robin tu boleh wujud dan ada senjata canggih manggih~ Dari awal cerita aku yakin korang takkan dapat agak siapa penjahat sebenarnya.. Nak tau siapa penjahat dia? jenggg jengg jenggggg.... sila tengok cter ni sendiri (smua pmbaca baling kasut dan botol ke skrin pc masing2)
Ermm.teknologi dia sangat canggih terutama motor dia yang boleh bwt lipatan seumpama gunting dalam lipatan. Sangat takjub okhay aku dengan motor iteww~. Kereta dan kapal terbang dia adgak biasa je dan sama macam filem yang sebelum ni. Ending dia agak sedih dan sila bawak tisu kalau korang jenis sentimental dan Ratu air mata (sambil lambai2 ala2 Ratu). 

Dan pada yang Muslim, aku nasihatkan kalau korang nak tengok crita ni di panngung..sila amik PERHATIAN dengan masa sembahyang ye. Contoh korang nak tengok tengah hari korang kene amik tiket pukul 12 tngah hari. Sebab apa? Sebab bila crta tu dah habis..korang akan ada dalam sejam lebih agi sebelum waktu Asar masuk. Dan kalau korang nak tengok petang,.korang boleh amik tiket dalam pukul 2.00++ petang, sebab korang boleh sembahyang Zohor sebelum masuk panggung. 

Itu cadangan sahaja. Kalau ikut korang..nak tengok bila2 pun boleh...tapi jangan lah sampai abaikan solat. Kan solat itu kewajipan serta tiang agama? Tak gitewww? (sarung selendang di kepala)

Tips-tips untuk tengok cerita ni:
a). sila rancang masa dengan teliti supaya waktu solat takde yang terlepas (bagi yang muslim)
b). sila buang air siap2 sebelum masuk panggung + bawak jaket(kalau korg tngok kat TGV Rawang).
c). bagi yang kaki panjang.sila jaga kaki korang kalau korg nak gerak2 kan kaki korang sebab kalau korang
     asyik langgar krusi org depan..org depan akan bertukar jadi HULK! (trust me!)
 d). sila masuk panggung awal bagi yang amik seat tengah sebab korg akan jadi sangat annoying kalau cter
      dah nak mula.korg sibuk nak bjalan tehegeh2 lalu dpan org.. ANNOYING okhay! (cter Batman
      adalah box opis.so.panggung akan sentiasa penuh especially weekend)


cukup lah sampai tu je aku taip..sebab masa aku taip ni aku tengah bersembang dengan kawan. sangat terganggu konsentrasi aku... aishhhh~ Sebelum out. aku nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK!!!! Aku doakan semoga Ramadhan kali ni lebih baik dari Ramadhan kita yang sebelum ni dan marilah sama2 kita meningkatkan amal ibadat ye. Ahlan-wa-sahlan Ramadhan!!!! xoxo

0 SAY WHAT??!!!!: