pEnGikOt

Monday, July 9, 2012

Key-ell to Perlis (final part)

Pagi Isnin..bangun dan terus siap2 nak pergi hantar adik aku ke IKM. Klau ikut surat tu,dia kena daftar dalam pukul 9.30 pagi - 12.30 tengah hari. So.dalam pukul 8.00 tu, kitorang keluar.dan cari kedai nak makan pagi. So.aku bawak dekat kedai depan Taman Sena Indah tu..kedai tu sebelah stesen minyak Shell. Alaa.dekat dengan masjid Hijau tu. (kalau xtau.sila Google sendirik!)


Lepas je makan2.. kitorang terus gerak ke Beseri dan bila masuk je pintu gerbang dia,.ada pak gad tahan dan bagi kertas pendaftaran (banyak nyeh kertas yg nak kena isi tu!)

Dan masa kitorang masuk dalam tu..budak2 dia memang bagi layanan mesra ala2 hotel 5 bintang..kelasss ko jah! Baik beb..memang sampai aku pun nak duk belajar kat situ.hahaha~

Semua urusan daftar semua tu tak lama lah.adalah dalam sejam je...lepas je daftar.dia bagi adik aku kunci bilik dan kitorang p cari bilik asrama adik aku.. Errmmm.kalau korang tengok gambar bawah ni.korang leh la imejin camner rupa asrama dia kat situ.huhuhu~

Tapi bagi aku..okhay je dengan semua tu.sebab adik aku ni jenis yang semua ada depan mata.. So,sesekali dia idup sendiri dan agak 'susah' sikit.apa salahnya kan..hehehe.

Lepas dia dah tengok bilik dan letak barang..ada agi 3 jam sebelum dia kena pulang ke asrama. Jadi kitorang balik ke homestay dan kemas2 barang kitorang plak. Dia pun ikut skali sebab dia nak beli kunci mangga dan sikit2 makanan untuk kat asrama nanti. Bantal pun dia amik jugak sebab kat asrama dia xde bantal...

Lepas bersiap2 kemas semua..aku dapat la lena dalam seround-dua..pastu bangun dan cuci muka dan simpan beg dalam kete. Lepas dah siap kemas dan simpan semua..kitorang pun gerak ke Kangar dan cari tempat makan tengah hari. Syukur.semuanya mudah dan senang sebab aku kan dulu anak jati Perlis.hehehe

Lepas habis makan...kami pun teruskan lah perjalanan terakhir untuk hari tu dengan terus ke Beseri. Sampai sana.kitorang semua hantar adik aku masuk ke dalam asrama dan tengok2 lagi barang apa yang dia tak cukup dan kemas2 sikit barang dia. Alhamdulillah..semuanya cukup dan tibalah masa untuk dia tinggal di situ. Sedih mestilah kan..tapi aku tahan je..sebab aku dulu pun macam tu jugak. huhuhu

Dan sekarang ni.adik aku dah duduk kat sana genap sebulan pada hari Rabu ni. So far.dia tak banyak susah dan kena raging sikit2 tu biasalah kan..tapi apa pun.dia lah 'waris' aku disana. Skang ni dia sibuk duk nak p Pantai Timur sebab ada pameran robotik. Hermm.pergi lah ke mana pun ye.asalkan pandai bawak diri :)

E.N.D




sila jamu mata dengan pic last day aku dan family aku kat Perlis. xoxo




kwasan asrama lelaki..blakang ada bukit..nyamannnnnnnnn~

tengah tengok2 barang yg ada dan xde~

kwasan dalam asrama lelaki

cadar pink in boys dorm??? u gotta be kidding me right?? mmang jadi bahan cadar dia..kah3!

ada peraturan tau asrama dia....

mak yang muka sedey~

tgah isi borang yg pak gad bagi masa kat pntu masuk tu




barang2 yang adik ak bwak *kasut coklat tu ak pnya.sje tayang kasut baru.kih3

tempat ak smbahyang...nyaman nyehhh... 

pak ak lena sat sbelum menruskan pjalanan

my BFF!


masjid ijau kangaq.. masjid last aku singgah di Perlis :)



ni la bilik dia..besar kan..i think muat dlam 6 orang dewasa tau..katil dia saiz KING okhay~

muka hepi dpat mnum air kelapa~ 

kaki borong..smua baju dan kasut dia nak beli kalau bleh~

batak 1st time jmpa padang besar.hahaha

parking IKM

tmpat tidur adik aku...

beriya mak ak nak tgkap gmbar sama2 dgan adik ak tau...huhuhu

apa agi yg xckup *suar jeans itu adalah ak sponsor!


kemas2 sblum kami smua balik...

sesi terakhir brsama fmily.nak balik dahhhhhh.

bye2 semua *adik ak bye2 mak ak smbil tahan nages.kah3!

bye-bye Perlis!!!!! mmuahh mmuahhxx!


0 SAY WHAT??!!!!: