pEnGikOt

Friday, July 27, 2012

Benarkan kanak-kanak bersolat di saf hadapan? TIDAK!

SANGAT TIDAK PERLU! ---> pada kanak2 yang masih tidak berkhatan dan kanak2 bawah umur 7 tahun

Kecuali...kalau surau/masjid korang tu banyak saf kosong!

Owhhh ya. BTW..aku bukan nak halang sesiapa pun bawak anak dia mengimarahkan masjid/surau tempat masing2..tapi pastikan anak kau tu jenis reti duk diam dan tak berlari sana sini!


saja ltak pic ni sbab bnyak knangan kat sni..huhuhu~
Meh aku ceramah pada bapak2 yang suka bawak anak. konon nak ajar anak suka masjid/surau. Tapi yang jadinya.satu masjid menyumpah ko sebab anak ko tu memekak dan xreti duk diam! Skang ko nak kata apa?

Benda ni penting ye sebab kebanyakan orang yang datang masjid tu macam2 niat dia nak buat..ada yang mengaji.dengar ceramah.beribadah dan lain2 lagi...
tapi disebabkan ada yang BODOH datang bawak anak yang jenis tak reti duk diam...semua niat2 tu dah terganggu! Skang ko faham nape budak2 xleh duk masuk ke ruang utama masjid???? Dan pada kanak2 yang masih tidak berkhatan..bila sembahyang.kanak2 tu tidak dikira sebagai satu barisan saf..dan itu dinamakan PEMUTUS SAF!

Senang citer..pada bapak2 atau mak2 budak yang feeling nak bawak anak masuk masjid..sila DISIPLIN-kan anak anda dahulu. Ajar dia segala adab dan cara solat di rumah sebelum bawak dia ke masjid/surau. 

Pada yang terasa..tu masalah kau. Sebab kenyataan memang pahit. Kbaiiii

0 SAY WHAT??!!!!: