pEnGikOt

Saturday, July 21, 2012

Tips puasa dengan bergaya.hikssss!

Salam Ramadhan semua. Alhamdulillah kita berjumpa jugak Ramadhan untuk kesekian kalinya :)
 
So far..pada sesiapa yang wish aku selamat berpuasa or any post pasal puasa..million thanks to korang ye. Bukan tak nak blas..tapi juz not in a mood untuk texting. Apa pun aku hargai sangat2 korang ingat kat aku dan aku pun harus ingat kat korang jugak. Puasa tahun ni special sikit sebab semua adik-beradik aku dah takde yang masih sekolah. Sekarang ni tinggal adik aku je further study kat Perlis kursus mekatronik IKM Beseri.

 Memandangkan hari ni adalah hari pertama puasa.so takde banyak sangat benda nak buat. Masuk opis pagi tadi pun juz kemas sikit2 dan duk mengadap FB + Blog. 

Ok lah..dah terlanjur aku duk merapu pasal puasa nie..meh aku bagi tips untuk puasa dengan jayanya tanpa ada 'kosong' ea.. tips ini sangat berguna pada kaum2 Adam dan sesetengah kaum Hawa yang tak uzur. Berikut adalah tips nya:
- minum air dengan banyak masa sahur *penting utk mngelakkan kulit mnjadi kering dan badan lesu
- amik supplement. *ini sngat penting!
- makan kurma *sunnah Nabi
- jangan tidur lepas sahur.
- kurangkan aktiviti pada waktu pagi. klau nak bwt keje berat..bwt petang je
- untuk yg xde keje sangat kat opis(mcam aku), korg leh bwt grup tadarus. Alhamdulillah
-bagi yang cuti..korg leh kemas2 sikit apa yang patut untuk raya kan..nanti takde la rasa masa tu bjalan
  lambat sangat. :)
-

Ok lah..itu sajork untuk post kali ni..sebab perut aku dah mula memainkan lagu rancak dan nampaknya aku perlu melakukan sesuatu kerja supaya aku tak pk pasal perut aku.kbaiiii

0 SAY WHAT??!!!!: