pEnGikOt

Tuesday, July 24, 2012

Ikhlas-lah dalam mencari Redha-Nya

Salam Ramadhan ke-4 semua!

Amacam? Puasa tak hari ni? Ada yang tak? Takpe.aku caye yang dia ada masalah dia sndiri (pk +ve okhay)

Aku plak haruslah puasa walaupun rasa macam nak demam. Kuatkan aku? hiksssssss~

Okhay lah..today takde apa yang menarik sangat nak dikongsi. Just saje nak merapu.hehehe

Semalam lepas terawih aku bukak PJK. Ermm.sambutan adalah sangat menggalakkan berbanding tahun lepas..cuma...kali ni..aku takleh bukak lama sebab pelangan aku kebanyakan budak skolah dan harus aku kena halau dorang balik bila jam dekat nak pukul 12. Bukan apa..esok pagi ada alasan yang tak pegi sekolah sebab bangun lambat (alasan dari aku kecik2 dlu.tau sangat dah.)
bdak2 ni bru lpas balik terawih.trus dtg PJK..very the setia kan dgan pjk..hikss~


BTW..off topik pasal bukak PJK jap..ni aku nak merapu pasal KEBANYAKAN dari kita yang ada mukabuku(facebook).. tatahu pe masalah dorang yang suka sangat updet pasal makanan masa buka. Contoh: berbuka hari ni dengan nasi kerabu+daging panggang+air sirap laici+ karipap2 cinta+ itik panggang. slurppppp! - Ok.fine lah kalau ko nak kata tu fb ko dan sukati la ko nak tulis apa...tapi pernah tak masa ko nak tulis tu ko fikir pasal orang lain yang mungkin tak bernasib baik macam ko?


Apa perasaan orang yang tak mampu macam ko bila dia baca status tu? Dan aku nak tahu jugak apa motif ko tulis sgala mcam jenis makanan ko makan masa berbuka tu? Nak menunjuk2 ke? Jangan la nak kata ko nak berkongsi kseronokan dgan kawan2 fb... Apa yang seronoknya kawan2 fb ko tahu ko makan mewah2 macam tu? Ada beza ye antara menunjuk dan berkongsi.

Soo..pada yang selalu buat tu.aku harap sangat lah jangan duk buat lagi. Bukan semua orang bernasib baik dan mewah macam kau. Walaupun kau kata -" alaa..setakat makan macam tu.takkan tak mampu?". Mungkin pada kau.itu lebih dari yang kau mampu sebab kau ada kerja yang bagus dan gaji yang besar dan cukup untuk kau bermewah-mewah..tapi pada yang kerja pun sekadar cukup untuk makan pakai..itu adalah mewah pada diorang.

Akhir kata..maaf andai ada yang terasa. Kenyataan memang pahit. Assalam


p/s: very the rasa bersyukur sebab rezeki tak pernah putus dalam bulan ni. Alhamdulillah :)

0 SAY WHAT??!!!!: