pEnGikOt

Tuesday, July 31, 2012

Lagu Raya? SHIT!

Assalam semua..dah semayang terawih? Tak pe kalau tak pegi pun.tu hak masing2...lalalala :p

Ni aku nak bebel agi..pasal lagu raya!

BTW.seyes aku takde masalah dengan sebarang jenis lagu raya sama-ada lagu raya melayu,india atau cina. Tapi yang aku sensitip bila
belum pun 15 Ramadhan.dah ada radio duk pasang lagu raya. SANGAT BIADAP okhay!

Sebab..korang imejin la..kita semua masih dalam mood Ramadhan dan berlumba2 buat apa yang patot untuk menambahkan amalan sebab bulan Ramadhan ini juga dikenali sebagai Penghulu Bulan. Dan apa sahaja kebaikan yang korang buat, pahala akan digandakan berlipat kali ganda. InsyaAllah... Tapi..ada 'sesetengah' stesen radio ni..very the over eksited nak raya.sampai pegi pasang lagu raya masa 9 Ramadhan ritu..

Mula2 aku tak perasan sangat sebab lagu raya tu lagu Dato' Siti..tapi bila dah sampai ke lirik2 lagu raya..aku mula pelik dan mula kira Ramadhan ke berapa hari kejadian tu. Dan setelah dikira hitung segala..aku sedar yang hari kejadian aku dengar lagu tu adalah hari ke-9 Ramadhan!!!!

Emo habis aku..ni aku nak habaq pasai pa aku marah. Sebab,bila ko dah duk pasang lagu raya tu...macam tanda ko dah tak sabar nak tinggalkan Ramadhan! Ni aku nak tanya kat semua yang baca post ni... ada sesiapa yang YAKIN + PASTI dia akan jumpa Ramadhan tahun depan? Ada ada ada????


NON HADO!

Dah tu..nape eksited sangat nak tinggalkan Ramadhan ni? Kamon la...walaupun takde niat langsung orang yg putar lagu tu nak tinggalkan Ramadhan.tapi apa alasan atas tindakan dia pasang lagu raya masa 9 Ramadhan ritu?????

Dah la..malas nak mencarot banyak2 dalam ni..habis pahala puasa aku... korang semua dah ada akal untuk fikirkan apa yang baik dan apa yang buruk. Walaupun manusia ni tak lepas dari melakukan kesilapan..sekurang2nya..lepas lakukan kesilapan tu.fikirlah balik nape ko lakukan kesilapan tu.... 


p/s: banyak saiz baju dah habis masa aku shoping mngu lepas. korang dah shoping raya?

0 SAY WHAT??!!!!: